سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی به بازی های رسمی و دوستانه ایران و کره جنوبی طی 24 ماه گذشته

اینکه یک تیم با چه آمادگی راهی مسابقات شود از جمعه مهمترین مواردی است که می تواند در موفقیت آن تأثیر گذار باشد، بد نیست با این مقدمه به سراغ آماری از دیدارهای 2 تیم ایران و کره طی 24 ماه گذشته برویم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تیم ایران از تاریخ دوم ژانویه 2010 تا 11 سمپتامبر 2012، 37 بازی و تیم کره در تاریخی تقریبا معادل با این مدت، 42 بازی در پرونده کاری خود دارد.

مسابقاتی که ایران در آن شرکت داشته است به چند دسته جام دوستی قطر، پیش مقدماتی جام ملت های آسیا، جام ملت های آسیا، قهرمانی غرب آسیا، پیش مقدماتی جام جهانی، مقدماتی جام جهانی و دوستانه تقسیم می شود.

کره ای ها نیز تحت عنوان های قهرمانی شرق آسیا، جام جهانی 2010، جام ملتهای آسیا، پیش مقدماتی جام جهانی و جام به مصاف حریفان خود رفته اند.

*نگاهی به بازی های دوستانه دو تیم

اینکه یک تیم طی برنامه های جهانی به مصاف تیم دیگری برود، چندان به عملکرد مسئولان فدراسیون ها مربوط نیست ولی این بازی های دوستانه است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این میان تیم ملی کشورمان طی 2سال گذشته 15 بازی دوستانه انجام داده است و کره ای ها نیز در همین مدت مشابه 20 بازی دوستانه انجام داده اند.

ایران در سال 2010، 3 بازی دوستانه متوالی با تیم های ارمنستان، چین و کره جنوبی داشته است که در هرسه دیدار برنده مسابقه بوده است در دیدار اول ایران در ایروان به مصاف تیم ارمنستان رفت و با نتیجه 3بریک این تیم را شکست داد.

در دیدار دوم ایران در چین این تیم را با 2گل شکست داد و دیدار سوم نیز پیروزی یک برصفر در سئول مقابل تیم کره جنوبی بود.

ایرانی ها چندی بعد دوباره 3بازی دوستانه متوالی انجام دادند آنها در ابوظبی به مصاف برزیل رفتند وبا 3گل شکست خوردند. هم چنین در دوحه به مصاف آنگولا رفتند که با یک گل آن ها را شکست دادند.

چندی بعد ایران در ابوظبی به مصاف روسیه رفت وبایک گل این تیم را شکست داد، هم چنین ایران در تهران با یک گل ماداگاسکار را برد. در دیگر دیدار تیم ملی کشورمان در تهران به مصاف فلسطین رفت و با 7گل این تیم را شکست داد.

هم چنین ایران در دوبی با اردن با نتیجه 2-2 مساوی کرد. ایران در تهران با موریتانی بازی کرد وبا 2گل این تیم را برد وسپس در کرج موزامبیک را با نتیجه 3 برصفر شکست داد.

در یک دیدار دوستانه دیگر نیز ایران در مجارستان به مصاف تونس رفت که به نتیجه 2-2 رضایت داد.
ایران در آخرین دیدار دوستانه خود در امان به تساوی بدون گل مقابل تیم اردن دست پیدا کردند و اما کره ای ها در ژانویه 2010 سه دیدار دوستانه متوالی داشته اند.

ابتدا در آفریقای جنوبی به مصاف زامبیا رفتند و با نتیجه 4 بر2 به این تیم باختند. در دیدار بعدی آن ها در مالاگا با 2گل فنلاند را بردند. در دیدار سوم این ماه نیز کره در همان مالاگا به مصاف لیتوانی رفت و با یک گل این تیم را شکست داد.

چندی بعد کره ای ها 5بازی دوستانه متوالی انجام دادند، در دیدار اول آنها در لندن به مصاف ساحل عاج رفتند وبا 2گل این تیم را بردند.

در دیدار بعدی کره در کشور خودش اکوادور را با 2گل شکست داد. در دیدار سوم آن ها در ژاپن به مصاف تیم ملی این کشور رفتند وبا 2گل آن هارا بردند.

هم چنین یکبار در اتریش با یک گل مغلوب بلاروس شدند و دوباره در پنجمین دیدار خود مقابل اسپانیا با یک گل محکوم به باخت شدند، مدتی بعد کره به مصاف نیجریه رفت و با نتیجه 2 بر یک این تیم را برد.

آن ها  سپس به مصاف ایران آمدند و با یک گل مغلوب تیم ملی کشورمان شدند. در دیدار بعدی در ابوظبی نیز، کره مقابل سوریه با یک گل پیروز شد، چندی بعد کره در ترکیه با تیم ملی این کشور مساوی کرد.

سپس در سئول به مصاف هندوراس رفتند که با 4 گل این تیم را شکست دادند  بعد از آن کره با نتیجه 2 بر یک صربستان را برد و همین نتیجه در مورد غنا و کره تکرار شد.

در دیگر دیدار دوستانه کره در ژاپن  مصاف تیم ملی این کشور رفت که با سه گل مغلوب ژاپن شد.

در دیدار دوستانه دیگری، کره ای ها در سئول به مصاف تیم لهستان رفتند و به تساوی 2 بر 2 رسیدند .
آن ها هم چنین با ازبکستان بازی کردند و این تیم را شکست دادند.
 

در دیدار آخر دوستانه ای که کره ای ها انجام دادند نیز مقابل تیم اسپانیا در برن سویس با نتیجه چهار بر يک مغلوب شدند.
 
*مسابقات جام ملت های آسیا

مسابقات جام ملت های آسیا به دو گروه پیش  مقدماتی ورقابت های  جام تقسیم می شود.
در پیش مقدماتی جام ملت های آسیا ایران به مصاف تیم سنگاپور رفت و با نتیجه 3 بر یک این تیم را شکست داد هم چنین در دیدار بعدی، ایران با یک گل تایلند را برد.

 ایران در جام ملت های آسیا نیز 4 دیدار انجام داد آن ها در دوحه مقابل عراق با نتیجه دو بر یک بردند هم چنین کره شمالی را با یک گل شکست دادند و امارات را نیز با 3 گل بردند ولی مقابل کره جنوبی با یک گل شکست خوردند.

کره جنوبی نیز در جام ملت های آسیا 6 بازی انجام داد در دیدار اول آنها به مصاف بحرین رفتند و با نتیجه 2 بر یک مغلوب این تیم شدند.
 هم چنین با نتیجه یک- یک سپس مقابل هند با نتیجه 4 بر یک پیروز شد.

کره در دیدار بعدی ایران  را با یک گل برد با ژاپن مساوی کرد و ازبکستان را هم شکست داد تا پرونده جام ملت های دو تیم با این کارنامه بسته شود.

*جام جهانی

 کره در جام جهانی 2010 نیز حضور داشته است آن ها یونان را با دو گل بردند مقابل آرژانتین با نتیجه 4 بر یک باختند مقابل نیجریه به مساوی کردند و از اروگوئه نیز شکست خوردند اما درجام جهانی 2014 دو تیم در مراحل پیش مقدماتی مسابقاتی انجام داده اند.

ایران مقابل مالدیو با 4 گل بر د سپس در دور برگشت با یک گل دوبار این تیم را شکست داد.

 در دیدار بعدی اندونزی را با سه گل شکست داد و مقابل قطر مساوی کرد سپس بحرین  را با 6 گل برد و در دور برگشت با این تیم مساوی کرد و اندونزی را نیز با نتیجه 4 بر یک برد و در دیدار پایانی نیز مقابل قطر مساوی کرد.

کره جنوبی نیز در رقابت های  پیش مقدماتی جام جهانی لبنان را با 6 گل برد سپس مقابل کویت مساوی کرد بعد امارات را برد و سپس در دور رفت 2 بار این تیم را برد بعد مقابل لبنان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. سرانجام نیز مقابل کویت با 2 گل برد.

در مسابقات مقدماتی جام جهانی نیز ایران ازبکستان را برد و مقابل قطر مساوی کرد از لبنان نیز شکست خورد و کره ای ما نیز قطر را بردند و  لبنان را نیز شکست دادند و مقابل ازبکستان هم مساوی کردند و در دیدار فردا نیز دو تیم در تهران به مصاف هم می روند.

* رقابت های شرق و غرب آسیا

ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و کره در مسابقات قهرمانی شرق آسیا، رقابت هایی با حریفان خود داشته اند؛ ایران مقابل بحرین به برد سه بر صفر رسید، با عمان مساوی کرد ، عراق را برد و مقابل کویت شکست خورد کره نیز در مسابقات قهرمانی شرق آسیا تیم هنگ کنگ را برد، مقابل چین شکست خورد و ژاپن را نیز برد.

* جام دوستی قطر

 ایران یک بازی  دیگر نیز در جام دوستی قطر با کره شمالی در دوحه قطر انجام داده است، ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و کره در مسابقات قهرمانی شرق آسیا./مح

برچسب ها: کره ، ایران ، راهی ، مسابقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.