سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ تلاش متخصصان کشورو افتخاری دیگر؛

هفت محصول دانش بینان پارک فناوری پردیس رونمایی شد

در حاشیه دهمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس از هفت محصول دانش بنیان این مجموعه که ثمره تلاش متخصصان کشور است، رونمایی شد.

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و حجت الاسلام ˈمحمود محمدی عراقیˈ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، از هفت محصول شرکت های دانش بنیان این مجموعه در حوزه نانو، نیروگاه ها، نازل CNG، سوئیچ جدید مخابراتی و رباط نشت یاب لوله های نفت و گاز و دو محصول نظامی رونمایی شد.

رئیس پارک فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: این محصولات در حوزه های فناوری نانو، مخابرات، مکاترونیک و الکترونیک است که شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس موفق به کسب دانش فنی تولید آنها شده اند.

ˈمهدی صفاری نیاˈ تصریح کرد: همچنین در آذر سال جاری نیز به مناسبت هفته پژوهش از چهار تا پنج محصول دارویی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک رونمایی می شود.

وی افزود: این داروها در درمان سرطان و سوختگی کاربرد دارند که برخی از این داروها با پایه فناوری نانو تولید شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس از برگزاری نخستین دوره اعطای جایزه پیامبر اعظم (ص) به محققان کشورهای اسلامی در سال 91 خبر داد و گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان با کاهش بوروکراسی اداری، تدوین قوانین و ضوابط برای انجام بهتر فعالیت های شرکتهای مستقر در پارک و توانمند سازی شرکتهای دانش بنیان برای حضور در بازارهای ملی، منطقه ای و بین المللی از ماموریت های اصلی پارک است.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای شرکتهای مستقر در این پارک خاطرنشان کرد: شرکتهای دانش بنیان مستقر در این پارک موفق به عرضه محصولات دانش بنیانی چون دستگاه پیشرفته شناسایی مشکلات قلبی نوزادان، نانوسکوپ نیروی اتمی، دستگاه برش جراحی با فرکانس بالا، دوربین های نسل جدید سرعت سنج اتومبیل و دستگاه لایه نشانی مولکولی شدند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.