سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار مدارس مروج سلامت در کشور

معاون تربیت و پرورش سلامت تهران گفت: مدارس مروج سلامت منطبق با اصول و اعتقادات بهداشتی طی 3 سال با هدف گسترش سالم زیستن دانش آموزان آغاز به فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسین بابویی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکپارچگی را باید درآموزش و پرورش حفظ کنیم اظهار داشت: تنها راه حفظ یکپارچگی برنامه ریزی صحیح و نظارت ساماندهی منظم است و آنچه که در حوزه طرح HPS در گسترش مروج سلامت در 8 محور فعالیت می کنند که نقش اولیا مربیان به عنوان محوراصلی به حساب می آید وی افزود: طرح سلامت دانش آموزان درآموزش و پرورش به عنوان راه نجات بخش دراجرای نظام تحول بنیادین به حساب می آید و سبب تغییر درنگاه آموزش و پرورش سنتی می شود این امر درگسترش بهبود سلامتی و شادابی دانش آموزان تاثیرگذار است.
*فست فودها عوارض کوتاه قدی را افزایش می دهد
همچنین عزیزاله کمال زاده عضو هیئت علمی دانشگاه و فوق تخصص در زمینه متابولیسم تغذیه جوانان در حاشیه این نشست گفت: آنچه که سلامت دانش آموزان را به خطر می اندازد عدم هماهنگی درتغذیه سالم است که از جمله استفاده از فست فودها که عوارضی همچون کوتاه قدی و افزایش چاقی و عدم تمرکز و بلوغ زودرس واسترس دانش آموزان می شود که دانش آموزان از درس و مدرسه فراری می شوند.
وی در رابطه را بهترین تغذیه سالم برای دانش آموزان با استفاده از شیر دانست و تصریح کرد بیشتر دانش آموزان درسنین رشد هستند و باید کلسیم و پروتئین و ویتامین مناسب به دانش آموزان برسد که بهترین تغذیه سالم استفاده از شیراست زیرا خود شیر حاوی مواد اصلی و 200 ترکیب بیولوژیکی در بدن است که با توجه به فواید شیر ، ما شیر را به تمام دانش آموزان درتمام مقاطع توزیع می کنیم ولی بیشترین توزیع را در مقطع ابتدایی انجام می دهیم زیرا دانش آموزان دراین مقطع بیشترین جذب کلسیم را دارا هستند و با این کار توانستیم (HLP) را تقویت نماییم.
عزیزاله کمان زاده درپایان در رابطه با فواید شیر خاطرنشان کرد: شیر نقش اصلی را در کلسیم بدن و تشکیل اسکلت دندان ها فعال نمودن آنزیم ها به خصوص سوزاندن چربی ها اضافی بدن، افزایش گلبول های خون که سبب افزایش سطح هوشیاری و آرامش دانش آموزان می شود را داراست. /ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.