سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پياده راه سازي خيابان 17 شهريور سرآغاز خوبي براي اين منطقه خواهد بود

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از افزايش انضباط ترافيکي در خيابان هاي اطراف 17 شهريور پس از اجراي پروژپياده راه سازي آئيني خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، سردار حسين رحيمي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به بازديد خود از پروژه پياده راه سازي محور امام حسين (ع) تا ميدان شهدا، ابراز داشت: اگر با يک نگاه ترافيکي با اين پروژه برخورد شود علاقه مند هستيم که به خيابان هاي شهر افزوده شود اما در يک نگاه اجتماعي و با توجه به مسايلي از جمله آلوگي هوا، آلوگي صوتي، هياهو، شلوغي و ... اجراي اين طرح کار بسيار خوبي است.
همه شهروندان بايد از پياده راه 17 شهريور استفاده مناسب داشته باشند / طرح هاي پياده راه سازي سال ها است در کشورهاي پيشرفته اجرا مي شود 
رئيس پليس راهور تصريح کرد: براي پروژه هايي همانند پياده راه سازي خيابان 17 شهريور بايد يک تعريف منطقي براي استفاده خانواده ها، افراد جامعه و حتي شهرونداني که در ساير نقاط شهر هستند صورت گيرد تا همه شهروندان بتوانند به اين فضا مراجعه کرده، و در اين فضا خريد، تفريح و استفاده مناسب را داشته باشند. 
وي با اشاره به اجراي اين طرح در ساير کشورهاي پيشرفته دنيا، اظهار داشت: هم اکنون سال ها است که چنين طرح هاي پياده راه سازي در کشورهاي پيشرفته دنيا شروع شده و بسياري از محورها به پياده راه تبديل شده است تا خانواده ها و افراد جامعه بتوانند از اين طرح استفاده کنند.
وي گفت : بايد اين اتفاق جدي گرفته شود و حتي طرح هاي پياده سازي همانند پياده راه سازي محور 17 شهريور توسعه پيدا کند، بنابر اين بايد شهرونداني که در تهران زندگي مي کنند را از حيث روحي و رواني با فضاي طبيعي و تفريحي آَشتي دهيم؛ در اين صورت اقدام بزرگي صورت گرفته است و در جهت انسان محور کردن شهر و فضاي شهري، گام بلندي برداشته ايم.
جذب توريست با اجراي طرح پياده راه سازي / اجراي پياده راه سازي 17 شهريور اتفاق خوبي براي تهران به شمار مي رود
سردار رحيمي ابراز داشت: حتي توريست ها و افرادي که از ساير کشورها به تهران مراجعه مي کنند مي توانند از فضاهايي همچون پياده راه خيابان 17 شهريور استفاده کنند؛ بنابر اين اجراي اين پروژه اتفاق خوبي براي تهران به شمار مي رود که در حال انجام است و شهروندان مي توانند از فضاهاي اينچنيني که در پايتخت بسيار کم است، استفاده کنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ همچنين در پاسخ به سوالي درباره تاثيرات ترافيکي اجراي پروژه پياده راه سازي خيابان 17 شهريور نيز گفت: هم اکنون در اطراف اين طرح و فضاهاي پيراموني اين پروژه هيچ گونه نابساماني و بي انظباطي ترافيکي نداريم و با برنامه ريزي ها و اصلاحات هندسي که در خيابان هاي اطراف صورت گرفته است، مشکل ترافيکي وجود ندارد. 
افزايش سرعت حرکت خودرو ها در خيابان هاي اطراف پروژه نسبت به گذشته / آمار تصادفات منطقه با اجراي پروژه به صفر رسيده است 
وي تاکيد کرد: اصلاح هندسي و برنامه ريزي در خيابان هاي مجاهدين اسلام، هفده شهريور جنوبي، ايرانمهر، شهيد مدني، ميدان امام حسين (ع) ، ميدان شهدا و ... صورت گرفته و حتي باعث شده است تا وضعيت خيابان هاي اطراف بهتر از گذشته باشد. 
سردار رحيمي به نقاط مثبت اجراي اين طرح در تردد خودروهاي عبوري اشاره کرد و گفت:  نخستين نقطه مثبت آن است که سرعت حرکت افرايش يافته است؛ از اين رو ضمن اينکه ترافيک قبلي در اين محورها از بين رفته بلکه سرعت تردد خودروها نيز افزايش پيدا کرده است. 
رئيس پليس راهور تهران بزرگ از کاهش تصادفات در خيابان هاي اطراف اين پروژه پس از اجراي طرح پياده راه سازي نيز خبر داد و گفت: در گذشته به طور ميانگين بين سه تا چهار تصادف در خيابان مجاهدين اسلام و 17 شهريور وجود داشت اما هم اکنون آمار اين تصادفات به صفر رسيده است.
 اجراي طرح پياده راه سازي انضباط ترافيکي خيابان هاي پيراموني ارتقا پيدا کرده است 
وي تاکيد کرد: با اجراي اين طرح انضباط ترافيکي خيابان هاي پيراموني ارتقا پيدا کرده است و از حيث ترافيکي مشکل خاصي نداريم. 
سردار رحيمي به وجود برخي دغدغه هاي کسبه اين خيابان اشاره کرد و گفت: مسئولان شهرداري تهران و اصناف بايد تعريف منطقي براي کسبه حاشيه خيابان 17 شهريور داشته باشند تا ضمن اينکه کسب و کار در اين فضاي يک و نيم کيلومتري از رونق مناسبي برخودار باشد، بلکه خانواده ها نيز بتوانند به راحتي از اين فضا براي خريد، تفريح و گذران اوقات فراغت استفاده کنند.
وجود فشارهاي روحي – رواني تصادفات را کاهش مي دهد / اجراي پياده راه آئيني در 17 شهريور آثار مثبت رواني به دنبال خواهد داشت .
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ همچنين در پاسخ به سوالي درباره تاثير شهر انسان محور و گسترش پياده راه سازي در پايتخت در اجراي بهتر متدهاي ترافيکي و انضباط عبور و مرور خودرو ها نيز اظهار داشت: يکي از مشکلات جدي ما دغدغه هاي روحي رواني و فشارهاي عصبي شهروندان است و همين موضوع باعث مي شود تا تصادف ها و فشارهاي روحي- رواني براي رانندگان و راکبان موتور سيکلت افزايش پيدا کند.
وي يادآور شد:  طبيعتا هنگامي که فضاهاي پياده رو همانند پياده راه خيابان 17 شهريور ايجاد مي شود، افراد جامعه فضاي مناسب تري براي حرکات جسماني پيدا مي کنند و طبيعي است که ورزش و حرکات جسماني که توام با لذت بردن از اين فضا و خريد کردن است، آثار مثبت زيادي به دنبال خواهد داشت. 
ضرورت آَشتي شهروندان با فضاهاي تفريحي و طبيعي / اجراي پياده راه آئيني در محور 17 شهريور سرآغاز خوبي براي اين منطقه خواهد بود
سردار رحيمي با تاکيد بر اين نکته که «بايد اين اتفاق جدي گرفته شود و حتي طرح هاي پياده سازي همانند پياده راه سازي محور 17 شهريور توسعه پيدا کند»، ابزار کرد: بايد شهرونداني که در تهران زندگي مي کنند را از حيث روحي و رواني با فضاي طبيعي و تفريحي آَشتي دهيم، در اين صورت اقدام بزرگي صورت گرفته است و در جهت انسان محور کردن شهر و فضاي شهري، گام هاي بلندتري برداشته ايم.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در پايان اجراي پياده راه آئيني در محور خيابان 17 شهريور را گامي موفق توصيف کرد و گفت: اجراي اين طرح مي تواند بسيار اثر گذار باشد  و بدون شک سرآغاز خوبي براي اين منطقه خواهد بود./ف
برچسب ها: انضباط ، ترافیک ، شهریور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.