سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکيل صندوق حمايت از ساخت داخل در دستور کار وزارت نفت

معاون امور حقوقي و مجلس وزير نفت گفت: طرح تشکيل صندوق حمايت از سازندگان و توليد کننندگان با هدف حمايت از ساخت داخل در دستور کار وزارت نفت قرار دارد و براي تصويب نهايي به زودي به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي ( شانا) ، شجاع الدين بازرگاني گفت : حمايت از توليد داخل و بومي سازي تجهيزات مورد نياز صنعت نفت در جهت تحقق تدابير مقام معظم رهبري به عنوان يک راهبرد از اولويت هاي برنامه ريزي در وزارت نفت است.

معاون امور حقوقي و مجلس وزير نفت افزود: امروز با تکيه بر توان داخل، بسياري از کالاها و تجهيزات مورد نياز صنعت نفت در کشور تامين و توليد مي شود و حمايت از ساخت داخل در وزارت نفت در حال نهايي شدن است و به زودي مراحل تصويب قوانين آن، از طريق کميسيون هاي تخصصي مجلس به ويژه کميسيون انرژي دنبال خواهد شد.

بازرگاني ادامه داد: تلاش مي کنيم قانون حمايت از خودکفايي صنعت نفت پيش از بررسي بودجه سال 92 نهايي و به صورت يک قانون ابلاغ شود.

بازرگاني افزود : خوشبختانه همکاري خوبي ميان وزارت نفت و نمايندگان مردم در خانه ملت وجود دارد و برگزاري نشست هاي مشترک ميان وزارت نفت با کميسيون هاي اقتصادي مجلس سبب شده است نمايندگان مجلس با پيشرفت ها و چالش هاي موجود بيش از پيش آشنا شوند و وزارت نفت را در مسير رسيدن به اهداف برنامه پنجم توسعه پشتيباني کنند.

وي اظهار داشت: وزارت نفت در بودجه سال آينده خواستار افزايش سهم 14.5 درصدي درآمدهاي حاصل از فروش نفت خام براي پيشبرد برنامه هاي خود است.

معاون امور حقوقي و مجلس وزير نفت ادامه داد: با فراهم شدن زيرساخت هاي لازم ، بورس نفت به عنوان محلي مناسب براي معامله نفت خام فعاليت مي کند و در اين مسير بخش خصوصي نيز با تقويت ساختار مورد نياز بتواند مشارکتي فعال داشته باشد.

وي گفت: انتشار اوراق بهادار از جمله سلف نفتي به عنوان يکي از راه هاي تامين منابع مالي مورد نياز همچنان در دستور کار وزارت نفت قرار دارد و اين نوع سرمايه گذاري ها به دليل نرخ بالاي برگشت سرمايه از جذابيت هاي صنعت نفت است و با توجه به جذابيت هاي اين صنعت مي تواند در تامين مالي پروژه هاي صنعت نفت تاثير گذار باشد.

بازرگاني تصريح کرد: حضور مردم در فرآيند فروش نفت در اقتصاد کشور نقش آفرين خواهد بود و بايد با ايجاد سازکار هاي قانوني و زيرساخت هاي لازم از جاذبه هاي اين روش مورد اطمينان در صنعت نفت استفاده شود./عب
برچسب ها: تشکیل ، صندوق ، نفت ، ساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.