سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مهم‌ترین اخبار "سیاسی" دوشنبه

مهمترین عناوین خبری "گروه سياسي" که در روز دوشنبه منتشر شده موضوعاتي چون "رهبر انقلاب: مسئولان اجازه بر هم زدن ثبات سیاسی و آرامش کشور را به بدخواهان ندهند، گسترش پيام والاي انقلاب اسلامي پايه‌هاي ديکتاتوري آمريکا را متزلزل کرده است، منظور اصلاح‌طلبان از "اصولگراي معتدل" چيست؟" و...است.

مهمترین عناوین گروه سياسي  باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

رهبر انقلاب: مسئولان اجازه بر هم زدن ثبات سیاسی و آرامش کشور را به بدخواهان ندهند



 حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکيد کردند: مردم حواسشان جمع است، مسئولان قوای سه گانه هم کاملا مراقب باشند تا بدخواهان نتوانند آرامش موجود را که نشانه اقتدار عظیم کشور محسوب می‌شود، بر هم بزنند.

ضعف اقتدار ملي از اثرات كاهش جمعيت


معاون رئيس‌جمهور در امور حقوقي، ضعف اقتدار ملي را يكي از نقاط منفي كاهش جمعيت دانست و گفت: رشد جمعيت در كشور نسبت به دوران جنگ بسيار كم‌تر شده و متاسفانه اين موضوع در جامعه بيشتر در خانواده‌هاي فرهيخته و فرهنگي مشاهده مي‌شود.

تقويت فرهنگ ايراني در جامعه وظيفه نخبگان کشور است

 دبير کل اتحاديه اول دانشگاه آزاد گفت: نخبگان کشور با ايجاد فضاي علمي که در چارچوب موازين اسلامي بوده مي‌توانند فرهنگ ايراني اسلامي را به سبک زندگي مردم بازگردانند.

در طرح سوال از رئيس‌جمهور، برد و باخت مطرح نيست


سخنگوي کميته طراحان سؤال از رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه هدف طراحان سؤال از رئيس‌جمهور صرفا حل مشکل مردم و رفع ابهامات موجود در حوزه اقتصادي است، گفت: لازم است مسئولين فرهنگ پاسخگويي مقام معظم رهبري را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ارتقاء تفكر زندانيان اولويت سازمان زندان‌ها

 با حضور رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني كشور، مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

عقايد ليبرالي دليل مخالفت با طرح تفکيک جنسيتي



 کارشناس مذهبي حوزه علميه قم گفت: کسي که به نظام ليبرالي معتقد است يا برايش مفاهيم حلال و حرام تعريف نشده است، به دليل انگيزه‌هاو جذابيت‌هاي فکري از نظر پز آزادي‌خواهانه و آزادمنشانه، تن به اين کار نمي‌دهد و مخالفت مي‌کند.

طرح سؤال از رئيس‌جمهور باعث ايجاد تنش بين مجلس و دولت مي‌شود


عضو هيئت‌ رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه طرح سؤال از رئيس‌جمهور نمي‌تواند وضعيت را تغيير دهد، گفت: عملي‌ شدن طرح سؤال از رئيس‌جمهور، تنشي را بين دولت و مجلس ايجاد مي‌كند كه مانع از روند حل مشكلات خواهد شد.

گسترش پيام والاي انقلاب اسلامي، پايه‌هاي ديکتاتوري آمريکا را متزلزل کرده است

 يک کارشناس سياست خارجي گفت: گسترش پيام والاي انقلاب اسلامي ايران در‌ جهان و مقابله با استکبار جهاني، آمريکا را بيش از پيش خشمگين و پايه‌هاي ديکتاتوري‌اش را متزلزل کرده است

پیام تسلیت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت آیت الله انواری


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت آیت الله حاج شیخ محی الدین انواری، پیام تسلیتی صادر کرد.

آمادگی ایران برای میزبانی مرکز همکاری‌های فرهنگی در آسیا


 معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در اجلاس وزرای خارجه مجمع همکاری آسیا در کویت گفت: ایران برای میزبانی مرکز همکاری‌های فرهنگی در آسیا آمادگی دارد.

منظور اصلاح‌طلبان از "اصولگراي معتدل" چيست؟


 آيا کساني که فتنه و مظلوميت حق را مي‌بيند و سکوت اختيار مي‌کند، اصولگراست؟ اگر ترجمان اصول و اصولگرايي درختي است پربار از ارزش‌ها،‌ عقايد و هنجارها که با خون هزاران شهيد پا گرفته است؛ روشن است که اصولگرايي با ساختار‌شکني و سكوت در مقابل فتنه‌گران در يک اقليم نمي‌گنجد تا كه عده‌اي امروز داعيه‌دار حمايت از "اصولگراي معتدل" شوند.

صالحی بر گسترش روابط با جمهوري آذربايجان تاکيد کرد

 وزير امور خارجه کشورمان بر گسترش روابط با جمهوري آذربايجان تاکيد کرد.

تقويت فرهنگ ايراني در جامعه وظيفه نخبگان کشور است

 دبير کل اتحاديه اول دانشگاه آزاد گفت: نخبگان کشور با ايجاد فضاي علمي که در چارچوب موازين اسلامي بوده مي‌توانند فرهنگ ايراني اسلامي را به سبک زندگي مردم بازگردانند.

برگزاري گارگاه آموزشي-فرهنگي "تحريم‌ها و فرصت‌ها" با حضور منوچهر متکي


 دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي کارگاه آموزشی‌-فرهنگی ائمه جماعات دانشگاه را با موضوعات مباحث سیاسی و اقتصادی برگزار مي‌کند.

تمامی قوانین باید ریشه اسلامی داشته باشد




در دیدار رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس (مستقر در شهر مقدس قم)، که در مرکز پژوهش‌های مجلس و با حضور معاونین و کارشناسان دو طرف برگزار شد ، بر استفاده از ظرفیت‌های دو مرکز برای تهیه قوانین و تشکیل کارگروه مشترک ، توافق حاصل شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.