سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ارائه 110 مقاله در همایش بین المللی روان تنی در اصفهان

در چهارمین کنگره بین المللی روان تنی در روزهای 26 تا 28 مهر امسال در اصفهان 110 مقاله علمی به صورت سخنرانی و پوستر ارایه می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران اصفهان دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین المللی روان تنی گفت: 30 عنوان از این مقاله ها به صورت سخنرانی و 80 عنوان به شکل پوستر ارایه خواهد شد.

علی مهداد افزود: پنج استاد برجسته بین المللی نیز در این کنگره سخنرانی خواهند کرد که از بین آنها می توان به سعید مشرف، استاد ایرانی مقیم خارج از کشور و وینفرید ریف (Winfried Rief) و وولفگانگ لاربیگ (Wolfgang Larbig) از دانشگاههای آلمان اشاره کرد.

وی با اشاره به همکاری چهار دانشگاه آلمانی و پنج دانشگاه داخل کشور با چهارمین کنگره بین المللی روان تنی اظهار داشت: انجمن بین المللی پزشکی و روان درمانی رازی و انجمن روان تنی و روان درمانی ایران نیز با این کنگره همکاری دارند.

وی با بیان اینکه در مجموع 200 عنوان مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد، تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری کنگره، فرهنگ سازی بین متخصصان، پزشکان و مردم عادی درباره اهمیت روان تنی در زندگی امروز جوامع بشری است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه روان تنی، ترکیبی از دو دانش روان شناسی و پزشکی است، گفت: بسیاری از بیماریها مانند سردرد و کمر درد منشاء روانی دارد و برای درمان آن نیازی به دارو یا جراحی نیست.

مهداد افزود: تلاش ما در این کنگره این است که نگاه پزشکان و مردم را به این موضوع تغییر دهیم و آنها بدانند که در بسیاری از بیماریها باید ابتدا به سراغ علل روانی آن رفت.

این کنگره بین المللی با دو موضوع اصلی ارزیابی و مداخلات روانشناختی در اختلالات روان تنی (سایکوسوماتیک) و اعتیاد و اختلالات روان تنی در روزهای 26 تا 28 مهر امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)برگزار مي شود./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.