سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

تعرض به «توکمری» و «چشمه سوزنگر» متوقف شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر از توقف کامل تعرض به آثار تاریخی شوشتر خبر داد و گفت: کار در عرصه «توکمری» و «چشمه سوزنگر» متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سید حسین موسوی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در شوشتر اظهار داشت: تعرض‌های صورت گرفته به آثار تاریخی شرق شوشتر از سوی هیئت امنای مقام صاحب‌الزمان(عج) شوشتر انجام شده بود که توسط اداره میراث فرهنگی متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه هیئت امنای این مقام متبرک قصد دارند تا در این منطقه فضای سبزی ایجاد کنند، تاکید کرد: ایجاد فضای سبز در این منطقه کار خوبی است اما این کار نباید به قیمت تعرض به حریم آثار تاریخی تمام شود و مشکلاتی برای این آثار ایجاد کند.

 

موسوی‌نسب افزود: در شرایط کنونی وضعیت این آثار بدون هیچ گونه تعرضی است و عملیات اجرایی در این منطقه از طرف گشت حفاظت میراث فرهنگی متوقف شده است.
 «چشمه سوزنگر» و «توکمری» از جمله آثار ثبت ملی شده شهرستان شوشتر است که در روزهای گذشته به منظور احداث فضای سبز از سوی هیئت امنای مقام صاحب‌الزمان(عج) شوشتر مورد تعرض قرار گرفته است.

در روزهای گذشته بارها دوستداران میراث فرهنگی و مردم در این باره اظهار نگرانی کرده و خواستار اقدام سریع دستگاه‌های مرتبط شده‌اند./س
برچسب ها: تعرض ، توکمری ، چشمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.