سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحاديه اروپا و روسيه درباره سوريه به توافق نرسيدند

وزيران امور خارجه اروپا نتوانستند در نشست يکشنبه شب با سرگئي لاوروف همتاي روس خود به پيشرفت هاي واقعي با روسيه در مورد پرونده سوريه دست پيدا کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس در بدو ورود به نشست وزيران اروپايي در لوکزامبورگ گفت: «ما با سرگئي لاوروف درباره همه ابعاد پرونده سوريه صحبت کرديم. نمي توانم بگويم که به پيشرفتي دست يافتيم».

وي افزود: «مانند نشست هاي قبل با روسيه در ماه هاي گذشته، اينبار هم نتوانستيم به هيچ توافقي دست پيدا کنيم».

به گفته يک ديپلمات اروپايي، ضيافت شامي که بيش از سه ساعت و نيم به طور انجاميد در برخي لحظات «بسيار سخت» بود. وزير امور خارجه روسيه از رفتار اروپايي ها در قبال سوريه و مجازات هاي مستقل آنان بر ضد رژيم بشار اسد به شدت انتقاد کرد.

گيدو وستروله وزير امور خارجه آلمان نيز هشدار داد: «خطر بالا گرفتن تنش افزايش مي يابد و هيچکس از جمله روسيه از آن نفع نمي برد».

وي تأکيد کرد: «ضروري است آنهايي را که به حمايت از رژيم اسد ادامه مي دهند متقاعد کنيم که خطر بالاگرفتن تنش و جنگ نيابتي افزايش مي يابد».

اتحاديه اروپا دوشنبه براي تقويت مجازات ها بر ضد رژيم سوريه که روسيه متحد بزرگ آن است، آماده مي شود.

مسکو از مجازات هاي غرب به شدت انتقاد مي کند و به رغم آمار روز افزون تلفات خشونت ها در سوريه، حاضر نيست در سازمان ملل به مجازات ها عليه سوريه رأي بدهد.

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، اتحادیه ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.