سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اعتراض به بودجه جديد رياضتي:

مردم پرتغال در مقابل پارلمان تظاهرات مي‌كنند

اعتراضات مردم پرتغال به بودجه جديد رياضتي دولت اين کشور همچنان ادامه داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي، سالي باندوک، مجري اقتصادي اين شبکه ابتدا گفت، بودجه جديد دولت پرتغال شامل چهار و نه دهم ميليارد يورو کاهش بيش از پيشِ بودجه اين کشور براي رسيدن به اهداف سياست هاي رياضتي است.

 بخشي از بودجه پيشنهادي دولت پرتغال شامل افزايش شديد ماليات هاي شهروندان اين کشور است.

هنگامي که دولت پرتغال وام هاي نجات دهنده شامل هفتاد و هشت ميليارد يورو از اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول دريافت کرده بود، قول داده بود که بدهي ها و کسري بودجه اين کشور را کاهش دهد.

اين در حالي است که دولت پرتغال يک سال از برنامه قول داده ي خود به اتحاديه اروپا در اين زمينه عقب است و لذا مجبور است براي برآورده کردن خواسته هاي وام دهندگان به اين کشور، سياست هاي رياضتي را تشديد کند.

 اين در حالي است که پيش از اين نيز ماليات هاي مردم پرتغال افزايش يافته و شرايط معيشتي شان رو به وخامت گذاشته بوده است.

در حالي که شهروندان پرتغالي، بدترين و عميق ترين رکود اقتصادي اين کشور را در يک نسل گذشته تجربه مي کنند، اعلام کرده اند در نظر دارند امروز در برابر پارلمان پرتغال دست به تظاهرات اعتراض آميز بزنند.

 معترضان پرتغالي مي گويند ما ديگر تحمل سياست هاي سخت رياضتي را بيش از اين نداريم. اين در حالي است که ثروت مردم اين کشور در حال کمتر شدن است و درآمدهاي مالياتي دولت پرتغال نيز پايين از مقادير پيش بيني شده بوده است.

آليسون رابرتس، خبرنگار اين شبکه طي گزارش زنده از ليسبون گفت، در حالي که بيستيم سالگرد تأسيس بازار مشترک اتحاديه اروپا فرارسيده و يک هفته جشن هاي مختلف براي اين سالگرد از سوي اتحادي اروپا برنامه ريزي شده است، مردم پرتغال بايد قرص تلخ سياست هاي رياضتي و بودجه جديد اين کشور را بخورند.

 عملکرد اقتصاد پرتغال بدتر از آن بوده که گروه سه گانه ي اتحاديه اروپا، صندوق بين المللي پول و بانک مرکزي اروپا انتظار آن را داشته اند.

 حتي دولت پرتغال انتظار وخامت اوضاع اقتصادي اين کشور را تا به اين حد نداشته و لذا اين به معناي کاهش بيش از پيش هزينه هاي عام المنفعه دولت و همچنين افزايش شديد ماليات ها در اين کشور خواهد بود.

اختلافات در ميان دولت ائتلافي پرتغال در خصوص بودجه جديد و شديدتر شدن سياست هاي رياضتي بروز کرده است و لذا تقديم بودجه پيشنهادي دولت پرتغال به پارلمان اين کشور تا آخرين لحظه ممکن به تعويق افتاده است.

 حتي امروز، در روزي که طبق قانونِ پرتغال، دولت اين کشور بايد بودجه خود را تحويل پارلمان دهد، دولت اين کشور جلسه کابينه داده تا آخرين مسائل را درباره بودجه، پيش از تقديم آن به پارلمان، مورد بحث و بررسي قرار دهد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.