سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/تحولی بنیادین در صنعت کشاورزی کشور؛

ورود سالانه 400 تن زرشک تازه به بازارهای داخلی و خارجی

استاندار خراسان جنوبی و رییس کانون دانش و صنعت زرشک وعناب گفت: طرح ارتقا کیفیت زرشک تحولی بنیادین در صنعت کشاورزی کشور به خصوص خراسان جنوبی ایجاد کرده وموجب ورود سالانه 500 تن زرشک تازه به بازارهای داخلی وخارجی می شود.

 

قهرمان رشید در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند، اظهارداشت: سالانه بیش از 100 تن زرشک به دلیل عدم رعایت نکات مهم در بسته بندی در زمره ضایعات زرشک قرار می گسرد.

وی افزود: در طرح ارتقا بهبود کیفیت زرشک 6 نقطه زرشک خیز استان از جمله بشرویه ، قاین ، سربیشه ، نهبندان ، خضری ، سرایان به عنوان مکان های پایلوت طرح انتخاب شده که کارشناسان مربوطه در آن به صورت چهره به چهره روش های بسته بندی بهداشتی و ارتقا کیفیت محصول را به کشاورزان آموزش می دهند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که با اجرای این طرح سالانه 400 تن زرشک به صورت تازه خوری در بازارهای داخلی و خارجی وارد می شود گفت: اجرای این طرح می تواند موجب افزایش 2 درصدی تولید محصول زرشک در استان شود.

رشید ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح افزایش کیفیت و ورود محصول زرشک به بازارهای خارجی است.

استاندار خراسان جنوبی یادآورشد: تبلیغات ورسانه ای کردن این محصول از مهم ترین لوازام اجرای موفق این طرح در سطح داخلی و جهانی است که رسانه های استان با هماهنگی در این زمینه می توانند کمک موثری به اجرای این طرح کنند.

علیرضا حسینی مجری این طرح نیز در این زمینه گفت: اجرای آزمایشی این طرح از 6 ماه گذشته آغاز شده و تا پایان سال جاری آموزش های مربوط به کشاورزان پایان می یابد.

وی افزود: در این طرح تیم تخصصص کانون دانش و صنعت زرشک عناب به صورت تمام وقت به روستاهای پایلوت سفر کرده و روش های بسته بندی و سبدهای مناسب را به کشاورزان معرفی کرده واز آنها نظر سنجی می کند.

مجری طرح ارتقا وبهبود کیفیت زرشک ادامه داد: هدف از اجرای این طرح نهادینه کردن محصول زرشک در بازارهای داخلی وجهانی و افزایش تولید این محصول در سطح استان است.

حسینی یادآورشد: کشاورزان برای آشنایی بیشتر با این طرح می توانند به ساییت کانون ودانش صنعت زرشک یا سایت بنیاد ملی نخبگان مراجعه کنند./س

برچسب ها: تحول ، بنیادین ، در ، کشاورزی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.