سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات ضد دولتي در هائيتي

صدها نفر از مردم هائیتی در اعتراض به شرایط اقتصادی در این کشور علیه دولت تظاهرات کرده‌اند. در این تظاهرات مردم با اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی خواستار استعفای مارتین مارتلی رییس جمهوری این کشور شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، تظاهرکنندگان خشمگین که عمدتا جوانان مناطق فقیر بودند ، روز یکشنبه به سمت کاخ ریاست جمهوری در پورتوپرنس راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان همچنین مارتلی را متهم کردند که به تعهدات خود برای بازسازی کشور بعد از زلزله ویرانگر سال ۲۰۱۰ که هزاران خانه را ویران و میلیونها نفر را بی‌خانمان کرد ، عمل نکرده‌است.

ادنر رویزر یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات ضد دولتی می‌گوید : مارتلی منابع اندک این کشور را به خرید خودروی لوکس و سفرهای بین‌المللی که هیچ نفعی برای کشور ندارد ، هدر داده است.

معترضان ادعا می‌کنند که رییس جمهوری در عمل به وعده‌‌های انتخاباتی خود برای بهبود شرایط زندگی مردم این کشور شکست خورده است.

یک معترض دیگر اظهار داشت ،سازمانهای مردمی در تلاشند به کمک دیگر نیروهای سیاسی ، کشور را از این رژیم فاسد پاک کنند. رژیمی که توسط چند عضو جامعه بین‌المللی حمایت می‌‎شود.

در ماه گذشته نیز حدود دوهزار نفر از معترضان تظاهرات مشابهی برگزار کردند و با دردست گرفتن کارت قرمز خواستار کناره‌گیری مارتلی از قدرت شدند.

مارتلی یک مرد تاجر و خواننده سابق که با نام سوئیت مایکی Sweet Micky شهرت یافته بود ، در ماه می ۲۰۱۱ به عنوان رییس جمهوری هائیتی سوگند یاد کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.