سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ایجاد دروازه مشترک مرزي و گمرکي ایران و ترکیه

تفاهم نامه ایجاد دروازه مشترک مرزي و گمرکي ایران و ترکیه به امضای دوطرف رسیده است و این دروازه مشترک حداکثر تا دو سال آينده ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان معاون وزير اقتصاد و دارایی عباس معمارنژاد در سومين نشست مشترک روساي گمرک جمهوري اسلامي ايران و ترکيه در اصفهان با بیان اینکه حجم تجارت با کشور ترکیه در شش ماهه نخست سال جاری به 15 میلیارد دلار رسیده است، اظهار کرد: تجارت غیر نفتی ایران با ترکیه تیز 50 درصد رشد داشته و روال خوبی را طی می‌کند.

وي با بیان اینکه بيشترين حجم مبادلات ايران و ترکيه در مرز بازرگان انجام می‌شود، بیان داشت: در این زمینه ساعات گمرکات دو کشور با همدیگر هماهنگ شد که اين امر حجم مبادله کاميون، اتوبوس و سواري را تا 30 درصد افزايش داده است.

معاون وزير اقتصاد و دارایی از بهبود زيرساخت‌هاي فيزيکي در گمرکات ايران و ترکيه خبر داد تصریح کرد: سال گذشته، 11 ميليارد تومان در مرز بازرگان جهت ايجاد مسير جديد ترانزيت سرمايه گذاري شد که با توجه به قطعی‌های برق در گمرکات دو کشور این مشکل نیز مرتفع گردید.

وی همچنین از احداث جاده رازي خوي خبر داد و گفت: در گمرک بازرگان، سالن مسافربري دو گمرک به هم مرتبط شده است تا تردد مسافران به سهولت انجام گیرد.

رييس کل گمرک جمهوري اسلامي ايران با اشاره به توافق دو کشور مبني بر کاهش قاچاق کالا و سوخت بیان داشت: با توجه به اين که تفاوت قيمت سوخت در ايران و ترکيه با هم متفاوت است، طرفين براي جلوگيري از قاچاق سوخت به توافق‌های خوبی رسیدند که برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر نیز طرفين در مرزهاي خود سگ هاي موادياب مستقر کرده‌اند.

وی همچنین در ادامه این نشست از ایجاد دروازه مشترک مرزي و گمرکي ایران و ترکیه خبر داد و گفت: تفاهم نامه مشترکي نیز در این زمینه به امضاي وزراي ايران و ترکيه رسيده و این دروازه مشترک حداکثر تا دو سال آينده ایجاد می‌شود.

معمارنژاد ادامه داد: با ایجاد این دروازه مشترک زمان تشريفات گمرکي کاهش و صحت اطلاعات ارائه شده به طرفين افزايش مي‌يابد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.