سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی در دیدار اخضر ابراهیمی:

از هر اقدامی که منجر به توقف خشونت در سوریه شود حمایت می‌کنیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با اخضر ابراهیمی گفت: از هر اقدامی که منجر به توقف خشونت در سوریه شود حمایت می‌کنیم.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، اخضر ابراهيمي نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل در سوريه، صبح امروز با سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي‌عالي امنيت ملي ديدار و گفتگو کرد.

جليلي در اين ديدار ضمن استقبال از تلاش اخضر ابراهيمي،‌ در نظر گرفتن مصلحت مردم سوريه را به عنوان کليد و رمز موفقت هرگونه طرح پيشنهادي دانست و تنها راه حل مشکل سوريه را دموکراسي و احترام به خواسته‌هاي مردم و برگزاري انتخاباتي با استانداردهاي لازم عنوان کرد.

دبير شوراي‌عالي امنيت ملي با اشاره به لزوم جايگزيني روند سياسي به جاي هرگونه خشونت و روند نظامي خاطر نشان کرد: نبايد به هيچ جرياني اجازه داد به جاي مردم سوريه تصميم گيري کنند.

وي افزود: البته به نظر مي‌رسد طرف‌هايي با اجراي دموکراسي و برگزاري انتخابات در سوريه مخالف هستند، زيرا آن‌ها قصد دارند اراده خود را به نام مصلحت مردم سوريه‌، بر اين کشور تحميل کنند.

جليلي آغاز گفتگوهاي بدون پيش شرط ميان دولت و معارضان سوري را گامي مؤثر در بازگشت آرامش و جلوگيري از خشونت‌ها دانست و تأکيد کرد: براي توقف خشونت‌ها در شهرها ابتدا بايد مانع ورود سلاح و اقدامات تروريستي شد.

دبير شوراي‌عالي امنيت ملي افزود: در صورتي که رأي مردم و خواسته‌هاي آنان مورد توجه قرار نگيرد و دموکراسي در اين کشور تحقق نيابد، در آينده شاهد افزايش خشونت و بي ثباتي فراتر از مرزهاي سوريه خواهيم بود که تمام منطقه را متأثر از خود خواهد کرد.

اخضر ابراهيمي نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل نيز در اين ديدار ضمن تقدير از مواضع جمهوري اسلامي ايران در معادلات سوريه و عقلاني خواندن آن،‌ بر راه حل سياسي و پرهيز از خشونت در مسئله سوريه تاکيد کرد.

وي افزود: در صورت مديريت نشدن فضاي سياسي در سوريه احتمال شکل گيري و گسترش بحران در کل منطقه خاورميانه افزايش مي‌يابد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.