سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

استان چهارمحال و بختياري در جايگاه هيجدهم صنعت كشور قرار دارد.

رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: استان چهارمحال و بختياري در جايگاه هيجدهم صنعت كشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:

رحمان كرمي افزود: با وجود تحريم ها، نيمه نخست امسال، 74 ميليون دلار كالا از  استان چهارمحال و بختياري، به خارج از كشور صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه قبل، 7 درصد رشد داشته است.

كرمي گفت: اين كالاها شامل: سيمان، لوازم خانگي، موكت ، مخزن و سيلندر گاز، ماهي، كاشي و چيني آلات بهداشتي بوده كه به كشورهاي عراق ، امارات، كويت، افغانستان، هند و مالزي صادر شد.

وي افزود: اين كالاها به وزن 161 ميليون و 366 هزار و 894 كيلو بوده است كه از نظر وزني شش درصد، و از نظر دلاري، 7 درصد رشد داشته است.

 كرمي خاطرنشان كرد:‌ از ابتداي امسال، هزار و 725 دلار كالاي مسافري نيز از استان، به خارج از كشور صادر شده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري، با اشاره به اجراي ويژه برنامه هاي مختلف در روز ملي صادرات، گفت: تجليل از صادركنندگان نمونه ملي و استاني، راه اندازي كلينيك صادراتي، بازديد از واحد هاي صنعتي و توليدي و صادراتي ، جشن روز ملي صادرات و ... از اهم اين برنامه هاست.

وي، از برگزاري آيين تجليل از صادر كنندگان نمونه  اين استان، همزمان با روز ملي صادرات خبر داد و افزود: اين آيين، هفتم آبان ماه امسال در شهركرد برگزار مي شود.

كرمي اظهارداشت: امسال هفت واحد، به عنوان واحد صادر كننده نمونه استاني، معرفي و تجليل مي شوند كه يك واحد آن نيز صادركننده ملي است.

وي افزود: اجراي برنامه هاي تلويزيوني و راديويي و بازديد از واحدهاي صنعتي و توليدي از ديگر برنامه هاي اين سازمان به مناسبت روز ملي صادرات است .

به گفته كرمي، از يك هزار و 300 واحد صنعتي فعال استان  چهارمحال و بختياري، 36 واحد آن صادر كننده است./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.