سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش 30 درصدي صادرات آمريكا به ايران عليرغم تحريم‎‌ها

آمارهای اداره مالیاتی آمریکا حاكي از افزايش 30 درصدي ميزان صادرات آمریکا به ایران در 8 ماهه اول سال جاری ميلادي در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، جدیدترین آمارهای اقتصادی منتشر شده در آمریکا نشان می‌دهد كه میزان صادرات این کشور به ایران در سال جاری یک سوم افزایش داشته است.

این در حالی است که تحریم‌ها علیه ایران كه بخش اعظم این صادرات را حبوبات و گندم تشکیل مي دهد، در سال 2012 تشدید شده است.

صادرات گندم و حبوبات از آمريكا به ايران در سال جاري ميلادي 89 ميليون دلار مي رسد در حالي در سال گذشته در مدت مشابه اين ميزان 21 ميليون بوده است.

بر اساس اطلاعاتی که اداره مالیات آمریکا منتشر کرده، میزان صادرات آمریکا به ایران در 8 ماهه اول سال 2012 به 199.5 میلیون دلار رسیده است.

در حالي كه این رقم در مدت مشابه سال گذشته 150.8 میلیون دلار بوده است.

 صادرات فرآورده های شیری از قبیل کره ، پنیر ، خامه و..  در سال جاری سه برابر شده و از رقم 7 میلیون و هشتصد هزار دلار در سال 2011 به 20 میلیون و سیصد هزار دلار رسیده است.

صادرات تجهیزات جراحی و دندانپزشکی نیز در سال جاری افزایش یافته و از رقم 4 میلیون و هفتصد هزار دلار به 8 میلیون دلار در هشت ماهه نخست امسال رسیده است.

این صادرات در حالی انجام گرفته است که آمریکا در تلاش است با افزایش تحریم‌ها، ایران را منزوی كند و از این طریق برای توقف برنامه هسته‌ای به ایران فشار آورد.
برچسب ها: آمریکا ، صادرات ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.