سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

برقراری عدالت با استقرار نظام 3-3-6

با استقرار نظام 3-3-6 عدالت برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پایه ششم ابتدایی بر اصل تکمیل، تعمیق و تصویب آموزش‌های 5 ساله ابتدایی پایه‌گذاری شده است که همسو با برنامه درس ملی و مراتب حیات طیبه تدوین شده است تا دانش‌آموزان بتوانند آداب ورود به مقطع راهنمایی را بیاموزند.

اله‌وردی افزود: سیستم نظام آموزشی قدیم مانند یک نردبان بود که یک پله آن کم بود ولی هم‌اکنون کلاس ششم مانند یک پل ارتباطی است که مشکل تعدد معلم را در ورود یکباره به راهنمایی و بحث‌های تخصصی حل کرده است.

وی تصریح کرد: نه تنها در پایه ششم ابتدایی بلکه در تمام پایه‌ها سعی داریم دانش‌آموزان را از آموزش حافظه محوری جدا کنیم و به صورت پژوهش محوری تربیت کنیم. در همین راستا یک ساعت کتاب تفکر و پژوهش و یک ساعت کتاب کار و فن‌آوری را به ساعات درسی دانشآموزان افزوده‌ایم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد:هدف اصلی شش پایه کردن دوره ابتدایی توسعه عدالت بین دانش‌آموزان بخصوص دانشجویان دختر است زیرا در برخی از روستاها مدرسه راهنمایی وجود ندارد و روستاها نیز به دلیل فرهنگ خاصی که دارند اجازه نمی‌دهند دختران در روستاهای دیگر درس بخوانند و این قشر مجبور به ترک تحصیل می شوند.

اله وردی تصریح کرد: با ایجاد پایه ششم ابتدایی ماندگاری این افراد در مدارس بیشتر می‌شود و مهارت‌های زندگی را می‌آموزند.

وی اعلام کرد: در استان زنجان 100 نفر از کسانی که در پایه پنجم ترک تحصیل کرده بودند با افزوده شدن پایه ششم ابتدایی به تحصیل بازگشتند.

وی افزود: برآن هستیم که طرح نظام را طوری اجرا کنیم تا یک معلم 3 سال با یک دانش‌آموز در پایه اول، دوم و سوم ابتدایی همراه باشد و این متضمن دوره‌های آموزشی ضمن خدمت است که ما از این لحاظ و در هر منطقه در یک مدرسه این طرح را به صورت آزمایشی انجام دادیم که در صورت موفقیت‌آمیز بودن سال آینده در تمام مدارس ابتدایی این طرح اجرا خواهد شد./ب

برچسب ها: عدالت ، نظام ، درسی ، ابتدایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.