سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

توسعه و بهبود ظرفیت ترانزیت کشور تا 3 سال آینده

تقی پور گفت: بر اساس تعهداتی که تاکنون ایجاد شده است، باید 12 ترابیت در ثانیه ظرفیت را طی سه سال آینده از مسیر کشور عبور دهیم که طبیعتاً این هم باعث پایداری در دسترسی به شبکه‌های جهانی و منطقه‌ای در کشور خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت؛ رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه‌های دولت برای ‌توسعه ظرفیت ترانزیت کشور و بهبود ترانزیت ترافیک بین‌المللی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر چهار قرارداد با شرکای خارجی که عمدتا بحث ترانزیت جنوب است و از جنوب خلیج فارس آغاز و به اروپا ختم می‌شود، به امضاء رسیده که در کنار اینها یک سری برنامه‌ها نیز در حال مذاکره است.

وی افزود: بحث ترانزیت شمال به جنوب و بالعکس و ترانزیت شرق به غرب و بالعکس هم داریم و زمانی جزئیات اینها اعلام می‌شود که نهایی شده و قراردادها امضا شود. اما اینها در برنامه هست و خوشبختانه تا حدود زیادی توافقات به نهایی شدن نزدیک شده است.

تقی پور خاطر نشان کرد: ایران به علت موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد، ‌گذرگاهی عالی از نظر کوتاهی مسیر و صرفه جویی در هزینه‌ها به منظور انتقال ترافیک جنوب به شمال و شرق به غرب محسوب می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: بر اساس تعهداتی که تاکنون ایجاد شده است، باید 12 ترابیت در ثانیه ظرفیت را طی سه سال آینده از مسیر کشور عبور دهیم که طبیعتاً این هم باعث پایداری در  دسترسی به شبکه های جهانی و منطقه‌ای در کشور خواهد شد و هم اینکه برای شرکای خارجی به دلیل اینکه مسیر امن و کوتاهی است، در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر است و به همین دلیل استقبال بسیار بالایی از این مسیرها شده است.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.