سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کوزه همان تراود که در اوست؛

به لباس پوشیدن خود بیشتر توجه کنید

لباس پوشیدن از دیرباز با هر انسانی همراه بوده و سابقه ای بسیار بالا دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اگر چه لباس شأن و شخصیت آدمی را نشان نمی دهد ولی همان گونه که در کلام بزرگان و امامان به آن اشاره می شود از نشانه های انسان مومن داشتن لباسی تمیز و پاکیزه است زیرا اغلب پایه ای برای قضاوت اولیه در مورد افراد و شخصیت آنهاست.

یک روانشناس اعلام کرد: تحقیقات نشان داده که اگر شخصی بدون پست و مقامی لباس تمیز و شیک را بر تن کند و اگر باز هم هیچ کس او را نشناسد در سطح جامعه مورد احترام قرار می گیرد و می تواند با جامعه ارتباط موثرتری را حاصل کند.

عیوضی با اشاره به تاثیرگذاری لباس ها و پیام های آن در خصوص قضاوت سایرین گفت: اصولا مردم هر چه رابه چشم ببینند قضاوت می کنند و سطح ظاهری که لباس ها یکی از ارکان آن می باشد را مدنظر سنجش و قضاوت شخصیتی افراد قرار می دهند که این موضوع را نمی توان رد کرد زیرا هر کسی به نوبه ی شخصیت خود و اعتقاداتش لباس بر تن می کند و در جامعه نمایان می شود.

وی با اشاره به ارتباطات غیر کلامی لباس ها افزود: اصولا لباس ها وسیله ای برای ارتباطات غیر کلامی است و به تنهایی قادر است پیام های اساسی را به دیگران منتقل کند که از این پیام های اساسی می توان به سطح پیچیدگی، زمینه اقتصادی، اعتبار شخصیتی، ویژگی اخلاقی و سطح نگرش آن اشاره کرد.

گفتنی است، که نباید این امر را به اشتباه متوجه شویم که دیدگاه ما قضاوت بر نوع لباس ها از لحاظ گرانی و ارزانی آنها نیست بلکه معیار سنجش ما در نوع پوشش لباس ها و تمیزی و پاکی آنهاست که شخصیت افراد را در بر می گیرد و مورد قضاوت سایرین قرار می دهد./ز

گزارشی از مهدی محسنی

برچسب ها: لباس ، شان ، شخصیت ، تمیزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.