سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش شدید حضور نظامیان آلمانی در افغانستان تا سال 2013

مجله آلمانی اشپیگل روز یکشنبه اعلام کرد آلمان تا سال آینده شمار نیروهای نظامی خود را که با نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در افغانستان مشارکت دارند به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته این منبع، در حال حاضر شمار نظامیان آلمانی در افغانستان چهار هزار و نهصد نفر است که از آغاز مداخله ناتو در آن کشور به بیشترین تعداد خود رسیده است. زمانی که دولت آلمان در ماه ژانویه دوره دیگری را از پارلمان برای ماموریت نیروهای نظامی خود در افغانستان درخواست کند، شمار نظامیان این کشور قرار است تا زیر چهار هزار نفر کاهش پیدا کند.

گیدو وستروله و توماس دو مزییِر وزیران امور خارجه و دفاع آلمان درباره تمدید دوره ماموریت نظامیان این کشور تا بیش از دوازده ماه معمول به توافق رسیدند.

وزارت دفاع از هر گونه توضیح خودداری و اعلام کرد درباره شمار نظامیان و دوره ماموریت آنها هنوز تصمیم گیری نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین،‌ آلمان به لحاظ تعداد، سومین رتبه را در بطن نیروهای تحت امر ناتو در افغانستان ( ایساف) دارد. انگلیس با نه هزار و پانصد نظامی و آمریکا با بیش از نود هزار نظامی به ترتیب رتبه دوم و نخست را دارند.

از چهار هزار و نهصد نظامی آلمانی، پانصد تن از آنها تا پیش از پایان سال دو هزار و دوازده از افغانستان خارج می شوند.

نیروهای ائتلافی خروج از افغانستان را آغاز کرده اند. براساس جدول زمانی که آمریکا و ناتو درباره آن توافق کرده اند، همه نیروها تا قبل از پایان سال دو هزار و چهارده این کشور را ترک می کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.