سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت غیرنظامی اسلام‌خواهان لیبی

صدها اسلام خواه لیبیایی طرفدار اجرای شریعت اسلام در لیبی آغاز فعالیت غیرمسلحانه خود را برای حفظ دستاوردها و اصول انقلابی که سرنگونی نظام سرهنگ معمر قذافی را به دنبال داشت اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها تن از این اسلام خواهان در تجمع روز شنبه خود در شرق لیبی تاسیس نهادی غیرنظامی با نام «تجمع اسلامی تحکیم شریعت» را اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع در بیانیه ای بر ضرورت اتحاد و تلاش برای تحقق اهداف مورد توافق و کنار گذاشتن تفرقه و اختلافات تاکید کردند.

دهها هزار لیبیایی ده روز پس از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی که کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و سه آمریکایی دیگر را در پی داشت ، در اعتراض به سیطره شبه نظامیان مسلح تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کرده بودند.

 شیخ احمد الزلیتنی یکی از فرماندهان انقلاب لیبی که به عنوان هماهنگ کننده کل این تجمع انتخاب شد گفت :« پس از تبلیغات منفی که بر ضد انقلابیون و به ویژه اسلام خواهان انجام شد تصمیم گرفتیم این تجمع را تاسیس کنیم.»

الزلیتنی بر اهمیت اتحاد جوانان اسلام خواه در لیبی تاکید کرد و افزود :« همه جریانهای اسلامی باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.»

وی درباره فعالیت مسلحانه گردانهای انقلابی گفت :« توافق کردیم که فعالیت نظامی گزینه مورد نظر ما نیست اگر چه این فعالیت برخی اوقات لازم است و درباره فعالیت مسالمت آمیز که مورد نظر همه جریانهای اسلامی است توافق کردیم.»

وی افزود :« اگر چه برخی از جریانهای اسلامی از نهادهای دولتی و کنگره ملی راضی نیستند اما درباره ارتباط با آنها توافق کردیم.»
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.