سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علویان صدر:

میراث معنوی 23 کشور مستندسازی می شود

معاون میراث فرهنگی کشور شناسایی و مستند سازی میراث معنوی 23 کشور منطقه را اولین اقدام مرکز مطالعات میراث ناملموس آسیای میانه و آسیای غربی در ايران خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی کشور، مسعود علویان صدر با بیان این مطلب اظهار داشت: تقویت ظرفیت‌ها و همکاری برای شناسایی، فهرست کردن، مستندسازی و مطالعه میراث فرهنگی ناملموس منطقه اولین اقدامات این مرکز خواهد بود.
وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی امر تلاش خواهد کرد تا با مدیریت 23 کشور و ارائه الگوهای مناسب فنی و علمی حافظ میراث معنوی منطقه باشد.
این مقام مسوول با اشاره به ماده 6 موافقتنامه سازمان میراث فرهنگی با یونسکو به تشریح وظایف این مرکز پرداخت و افزود: ایجاد  و به‌روزنگه‌داشتن سامانه اطلاعات خودکار ثبت و ارتباط با مؤسسات دولتی و غیردولتی، تحقیقاتی، آموزشی و اطلاعاتی، سازمانهای اجتماعی و متخصصان دخیل در حفظ میراث فرهنگی ناملموس در کشورهای منطقه از جمله برنامه هایی است که باید در اولویت اقدامات فنی این مرکز قرار گیرد.
علویان صدر خاطر نشان کرد: جمع‌آوری و اشاعه اطلاعات در مورد اقدامات حقوقی، اداری، مالی و حفاظتی توسط کشورهایی که با مرکز همکاری می کنند از دیگر اقدامات تعریف شده ایران به عنوان نماینده میراث معنوی یونسکو در آسیای مرکزی و آسیای غربی است.
معاون میراث فرهنگی کشور یادآور شد: مجموعه این وظایف و اقدامات محول شده از سوی یونسکو، نشانگر توانمندی فنی و علمی ایران در سطوح بالای مدیریت بین المللی است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.