سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاسجردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ناتو توانايي تعرض به کشورهاي منطقه را نخواهد داشت

يك كارشناس سياست خارجي گفت: ناتو امروز در وضعيت سياسي و اقتصادي مناسبي قرار ندارد كه بتواند تعرضي به خاورميانه داشته باشد، لذا دخالت آنها در سوريه وجاهت ندارد.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به درگيري‌هاي اخير در سوريه و اخبار منتشر شده در رابطه با حضور ناتو در اين كشور، گفت: ناتو امروز در وضعيت سياسي و اقتصادي مناسبي قرار نداشته كه بتواند تعرضي به كشورهاي ديگر داشته باشد، لذا دخالت آنها در سوريه وجاهت ندارد، چرا كه ناتو در سوريه نمي‌تواند از راهكارهاي قانوني با توافق نظر اعضا استفاده كند.

وي در ادامه حضور ناتو در منطقه را در تهدیدی برای ترکیه دانست و افزود: این آرزوی غربی‌ها بوده است که ترکیه را با چالش‌هایی رو به‌رو تضعیف کنند و حضور ناتو در منطقه نه تنها تهدیدی برای منطقه است بلکه تهدیدی برای خود ترکیه نیز خواهد بود.

لاسجردي در ادامه به اهمیت و ضرورت پایان بخشیدن به چالش‌های ایجاد شده بین ترکیه و سوریه و لزوم اهتمام مسئولین دو کشور به این موضوع اشاره و تصريح کرد: اميدواریم دولتمردان ترکیه و سوریه با هوشمندی، دینداری و خویشتن داری این مقطع حساس را به سلامت طی کنند، چرا که بر اساس عقل و دین، هیچکس جنگ بین دو کشور مسلمان را نمی‌پسندد، لذا باید هرچه زودتر این درگیری مرزی و دخالت‌های ناخواسته متوقف شود.

اين کارشناس سياست خارجي خاطر نشان کرد: طبق اصول پذیرفته شده و ثابت ترکیه، هرگز نباید سواحل شرقی این کشور و قبرس به دست غربی‌ها بیفتد اما حضور ناتو در این منطقه این اصل مهم و استراتژیک را خدشه‌دار می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، سوریه ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.