سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

نظارت های بهداشتی برای مقابله با شیوع وبا در استان کرمانشاه تشدید شده است

مسئول بیماریهای واگیردار مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع بیماری وبا در استان اندیشیده شده، اعلام کرد که تاکنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر حسین بیگلری اظهار داشت: با توجه به گسترش این بیماری در سلیمانیه عراق و ابتلا افراد بیشتری در این استان به این بیماری و تردد مسافرین، موارد بسیاری کمی از این بیماری در شهرستانهای مرزی استان کردستان مشاهده شده، اما خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری وبا در استان کرمانشاه مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه نظارت های بهداشتی برای مقابله با شیوع این بیماری در استان تشدید شده، گفت: در مرزهای شهرستانهای قصرشیرین و پاوه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

بیگلری در پاسخ به این سئوال که آیا امکان تشخیص این بیماری در استان وجود دارد، گفت: تشخیص بیماری وبا از طریق آزمایش مدفوع صورت می گیرد و آزمایشگاه های استان مجهز به روش های تشخیصی این بیماری هستند.

وی اسهال آبکی را از علایم بیماری وبا دانست و گفت: افراد در صورت مشاهده این علامت باید فورا به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنند.

بیگلری به مردم توصیه کرد حتما از سلامت آب آشامیدنی مورد استفاده اطمینان حاصل کنند  و افراد باید سبزیجات مورد استفاده را گندزدایی و ضدعفونی کنند.

بیماری وبا دو قله دارد : یکی اول تابستان و دیگری ابتدای پاییز است،  با شروع فصل سرما (نیمه آبان) حالت تهاجمی این بیماری از بین می رود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، وبا ، شیوع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.