سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقدير ميراث فرهنگي از "مرواريد" جشنواره فيلم كودك و نوجوان

هيئت داوران سازمان ميراث فرهنگي، صنايع­ دستي و گردشگري فيلم "مرواريد" ساخته سيروس حسن­ پور را به ­عنوان برگزيده اين بخش با رويكرد ميراث فرهنگي انتخاب كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره­ كل روابط­ عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع­ دستي و گردشگري، مهدي رحماني، لاله اسكندري و داوود سماواتي­يار، نمايندگان سازمان ميراث فرهنگي در بخش داوري جشنواره بين­المللي فيلم­هاي كودكان و نوجوانان، فيلم "مرواريد" را به خاطر معرفي صنايع­ دستي و منابع غني فرهنگ بومي مردم ايران، به­ عنوان اثر برگزيده جشنواره با رويكرد ميراث فرهنگي شناختند.
متن بيانيه هيات داوران سازمان ميراث فرهنگي، صنايع ­دستي و گردشگري به شرح زير است:
«سازمان ميراث فرهنگي، صنايع­ دستي و گردشگري ضمن تقدير از فيلمسازاني كه به نوعي غير مستقيم اشاراتي به ميراث فرهنگي و معنوي كشور ايراني اسلامي ­مان در آثار شان داشته ­اند انتظار دارد كه در سال هاي آتي ميراث فرهنگي و معنوي و نمادهاي گردشگري ايران نه تنها درچارچوب مكاني بلكه در ذات معناي آثار نمود بيروني پيدا كند و اميد­وار است كه بتواند در فضاي دو جانبه و با همدلي فيلمسازان ميهن­ مان در شناساندن فرهنگ و هويت غني كشور مان، به كودكان و نوجوانان اين سرزمين كمك رسانده و چراغي براي آينده­­ سازان اين ميهن پهناور باشد.
هيئت داوران بخش "جلوه گاه اميد"، فيلم سينمايي"مرواريد" به نويسندگي و كارگرداني: سيروس حسن­ پور و تهيه­ كنندگي  جواد نوروز بيگي را به دليل هويت شناسي فرهنگ بومي در چارچوب ميراث فرهنگي و معنوي مردم كشورمان انتخاب و از جناب آقاي سيروس حسن­ پور تقدير مي­ كند.
فيلم سينمايي مرواريد، ضمن معرفي صنايع­ دستي و منابع غني فرهنگ بومي مردم ايران به رشد عقلاني كودكان و نوجوانان اين سرزمين در شناخت اهميت خانواده به عنوان ميراثي ماندگار در رشد و شكوفايي جامعه و آينده خود پرداخته است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.