سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيخ‌الاسلام:

ماموريت ابراهيمي در حل بحران سوريه بدون سفر به ايران ناقص است

مشاور و مدير کل امور بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي ماموريت اخضر ابراهيمي، نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل متحد در امور سوريه بدون سفر به ايران را ناقص خواند و گفت: نقش ايران در حل بحران سوريه تعيين‌کننده و غير قابل کتمان است.

 حسين شيخ‌الاسلام مشاور و مدير كل امور بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ماموريت اخضر ابراهيمي نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل متحد در امور سوريه را بدون سفر به ايران ناقص خواند و گفت: تاکيد بر اتخاذ راهكارهاي ديپلماتيک  و يافتن راه حل سوري- سوري براي حل بحران سوريه، بدون دخالت بيگانگان و براساس خواست  مردم اين كشور، راهبرد ابراهيمي و مورد تاييد جمهوري اسلامي ايران است.

وي در ادامه با بيان‌ اينکه نقش ايران در ثبات و آرامش منطقه، نقش غير‌قابل کتمان و تعيين‌کننده است، افزود: ايران با رابطه مطلوبي که با ملت و دولت سوريه و همچنين با ملت و دولت تركيه دارد، مواضع صحيحي را از ابتداي بحران سوريه اتخاذ کرده و همين امر موجب شده است تا نقش ايران در حل  بحران سوريه بر خلاف خواسته برخي از حکام منطقه و قدرت‌هاي استکباري، غيرقابل چشم‌پوشي باشد.

مشاور رئيس و مدير کل امور بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ايران کشوري است که حسن‌نيت خود را در حل مسالمت‌آميز بحران سوريه ثبات کرده است، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره با نظامي شدن بحران سوريه و تحميل طرح‌هاي خارجي که خواست ملت اين کشور را ناديده مي‌گيرد مخالفت کرده و سعي بر آن داشته که مانع از خونريزي، کشتار و تشنج اين کشور شود.

شيخ‌الاسلام با بيان اينکه ايران بخشي از راه حل سوريه است، تصريح کرد: نقش سازنده ايران در حل بحران سوريه چنان است که کوفي عنان نماينده سابق سازمان ملل در امور سوريه،‌ ايران را کليد حل بحران اين کشور و غرب را ريشه بحران سوريه ناميده است.

وي در خاتمه خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران از همان روزهاي آغازين بحران سوريه بر لزوم همگرايي کشورهاي تاثير‌گذار در سوريه براي اجراي خواسته‌هاي مردمي و در عين حال مقابله با توطئه‌هاي غرب عليه سوريه تاکيد داشته است.

گفتني است، اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه عصر امروز (يکشنبه 23 مهرماه) ساعت 17 وارد تهران مي‌شود.

پش از اين کوفي عنان نماينده مستعفي سابق سازمان ملل در امور سوريه دوباره به ايران سفر کرده بود.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: سوریه ، ایران ، ابراهیمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.