سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام اسماعيليان:

طرح تفكيك جنسيتي روند آموزش را ارتقا مي‌دهد

يك كارشناس ديني با اشاره به اينكه برخي اساتيدي كه به كلاس تك‌جنسيتي مي‌روند نسبت به روند اداره كلاس ابراز رضايت مي‌كنند، گفت:‌ طبق پژوهشي كه در كشورهاي اروپايي مانند انگليس صورت گرفته، تفكيك جنسيتي موجب روند رو به رشد مي‌شود و داراي ثمرات مختلفي است زيرا تمركز دانشجويان و محصلان بالاتر مي‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين علي اسماعيليان، كارشناس ديني در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره موفقيت برخي دانشگاه‌هايي كه طرح تفكيك جنسيتي را اجرا كرده‌اند، اظهار داشت: طبق پژوهشي كه در كشورهاي اروپايي مانند انگليس صورت گرفته، تفكيك جنسيتي موجب روند رو به رشد مي‌شود و داراي ثمرات مختلفي است زيرا تمركز دانشجويان و محصلان بالاتر مي‌رود.
 
وي بابيان اينکه اجراي موفق طرح تفکيک جنسيتي عملاً گفتماني در محافل علمي خارجي به وجود آورده است، گفت: در بسياري از دانشگاه‌هاي كشورمان مانند دانشگاه لرستان كه بنده آنجا بودم، اجراي تفكيك جنسيتي، بسياري از مشكلات را از نظر علمي حل كرد و از نظر حوزه آموزشي در بعضي‌ رشته‌ها، فراواني تعداد خانم‌ها يا آقايان در يك كلاس و تعداد كم جنس مخالف در همان كلاس، مشكلاتي را ايجاد مي‌كرد كه با اجراي اين طرح، برطرف شده است.
 
اين كارشناس مذهبي با اشاره به اينكه از لحاظ تمركز، برخي اساتيدي كه به كلاس تك‌جنسيتي مي‌روند نسبت به روند اداره كلاس ابراز رضايت مي‌كنند، گفت:‌ اين نمونه‌ها كفايت مي‌كند تا ما را به اين نتيجه برساند كه اين طرح بايد به صورت جدي‌تر و صددرصدي در ساير دانشگاه‌ها نيز اجرا شود و اصلاً دانشگاه‌هاي تك‌جنسيتي داشته باشيم.
 
وي افزود: بايد روي اجراي اين طرح در همه دانشگاه‌ها كار كنيم و حتي از لحاظ خوابگاه‌ها نيز بهتر است وقتي مثلاً همه خواهر هستند، بعضي هزينه‌هاي آن تقليل يابد.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.