سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

برگزاری نخستین همایش تخصصی زمین لغزش در مازندران

نخستین همایش تخصصی زمین لغزش در بابلسر برگزار شد .

رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه از 43 مورد بلایای طبیعی شناخته شده در دنیا 32 مورد آن در ایران اتفاق می افتد گفت : از جمله راهکارهای کاهش خسارت ها تدوین و اجرای قانون مناسب است .

جلیل قلم قاشی از تدوین طرح جامع خطر پذیری حوادث در کشور با اعتبار 45 میلیارد تومان خبر داد و افزود : این طرح با رویکرد سیل ، زمین لرزه ، خشکسالی و زمین لغزش به زودی اجرا می شود . جلیل قلم قاشی همچنین ارزش تولید معادن کل کشور را در سال 1370 تا 85 را 10 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد : میانگین سالیانه ارزش تولیدات معادن کشور 700 میلیارد تومان است .

مدیر کل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناختی و زیست محیطی کشور هم از وقوع 16 و نیم درصد از کل زمین لرزه های پرتلفات دنیا در ایران خبر داد و گفت: به دلیل نبود ساز و کار و نظارت مناسب در اجرای طرح های ساخت و ساز طول عمر سازه ها در کشور ما فقط 25 سال است . محمدجواد بلورچی با تاکید بر گسترش تهیه نقشه پهنه بندی خطر زمین لغزش در همه استان های کشور گفت : تهیه و اجرایی شدن این طرح در کاهش ساخت و سازهای بی رویه و نامناسب در نقاط پرخطر نقش به سزایی خواهد داشت ./س

برچسب ها: برگزاری ، همایش ، لغزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.