سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحاديه اروپا: از دريافت جايزه صلح نوبل تا مراودات تجاري با رژيم صهيونيستي ناقض حقوق بشر

در حالي که هنوز انتقادات گسترده اي به اعطاي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا مي‌شود، اين اتحاديه طي توافقنامه اي در صدد گسترش تبادلات تجاري و تسريع در امر صادرات و واردات با رژيم صهيونيستي بعنوان ناقض اصلي حقوق بشر در جهان است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ميدل ايست مانيتور، با وجود آنکه نقض حقوق بشر ،‌جنگ افروزي و کشتار مردم بي دفاع از برنامه هاي اصلي رژيم صهيونيستي است اما اتحاديه اروپا همچنان روابط گسترده اي با آن داشته و اخيرا نيز روابط تجاري خود را در سطح گسترده تري انجام مي دهد بطوريکه قرار است در بسياري بخش ها مبادلات تجاري با اسرائيل تسريع شود .

اين در حاليست که 60 درصد مبادلات تجاري رژيم صهيونيستي با اتحاديه اروپاست . اروپا در واقع بزرگترين منبع واردات اسرائيل و دومين بازار بزرگ صادرات آن است .

تجارت آزاد و گسترده با اسرائيل در حاليست که اين رژيم غاصب به اعمال ضد انساني خود در خاورميانه همچنان ادامه مي دهد در حاليکه به عنوان مثال تحريم کالاهاي اسرائيل در نهايت مي تواند اين رژيم را وادار به توقف رويکرد ضد انساني و نقض قوانين بين المللي نمايد .

اما با اين حال اتحاديه اروپا در نظر دارد طي توافق دو جانبه اي حجم مبادلات تجاري خود را با رژيم صهيونيستي افزايش دهد . در واقع اروپا منافع مالي خود را به چشم پوشي بر جنايات آشکار بشري ترجيح مي دهد .

بر اساس اين توافقنامه تبادل کالا و تجارت با آسان سازي برخي مراحل تسهيل و در نتيجه تجارت طرفين تسريع مي شود . اين توافق احتمالا تا پايان اين ماه نهايي مي شود .

اگر چه به ظاهر تسريع و تسهيل مبادلات تجاري قرار است محدود به بخش دارو شود . اما به طور حتم تنها به اين بخش ختم نمي شود . اين توافق در واقع شروعي براي تسريع بسياري مبادلات تجاري ديگر است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.