سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مهمترین مانع توسعه روابط اقتصادی ایران با چین، مسایل بانکی است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با دبیر اتاق بازرگانی نینهای چین و هیات همراه گفت: مهمترین مانع توسعه روابط اقتصادی ایران با چین مسایل بانکی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «خسرو کسائیان» انتقال وجوه از طریق بانک‌ها بین دو کشور ایران و چین را با چالش روبرو دانست و گفت: انتقال وجه به عنوان بزرگترین مساله پیش روی تجار و بازرگانان ایران در مبادلات با چین است که خواستار توجه مقامات چینی به این موضوع هستیم.

وی نقش دولتها در تحکیم روابط اقتصادی دو کشور ایران و چین را مهم ارزیابی کرد و گفت: هر دو دولت باید تلاش کنند موانع پیش روی بازرگانان دو کشور برطرف شود تا حجم تبادلات اقتصادی افزایش یابد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نقش بخش خصوصی در افزایش تجارت و بازرگانی دو کشور را عاملی تعیین کننده دانست و گفت: بخش خصوصی با سرعت و دقت بیشتری می‌تواند به تجارت نسبت به بخش دولتی بپردازد.

وی ایجاد شرکت‌های واسطه‌ای بین بازرگانان دو کشور با هدف عبور از شرایط سخت اقتصادی ایران را عامل مهم در افزایش قیمت کالاها دانست و گفت: برقراری ارتباط مستقیم بین تولید کننده و خریدار می‌تواند هزینه تمام شده را کاهش دهد.

وی اصفهان را بزرگترین قطب صنعتی کشور در بخش‌های مختلف برشمرد و گفت: تکنولوژی کشور چین می‌تواند در راستای تقویت صنعت استان اصفهان تاثیرگذار باشد و از این رو استان اصفهان آماده توسعه همکاری با استان‌های صنعتی چین است.

کسائیان همکاری دو اتاق بازرگانی اصفهان و نینهای چین رادر بخش‌های مختلف خواستار شد و گفت: شناسایی و احراز شرکت‌های معتبر جهت همکاری با طرف مقابل می‌تواند از جمله وظایف مهم و خطیر اتاق‌های بازرگانی دو طرف باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آموزش زبان چینی به شرکت‌های استان اصفهان راکه با شرکت‌های چینی تبادلات تجاری دارند، خواستار شد و گفت: داشتن زبان مشترک نخستین گام برای آغاز فعالیت اقتصادی است و از این رو اتاق بازرگانی اصفهان با توجه به افزایش حجم تجارت با شرکت‌های چینی خواستار آموزش این زبان به فعالان اقتصادی است./س

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.