سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه /

تعاوني هاي در مقياس كوچك زمينه ساز ايجاد بنگاه هاي بزرگ هستند

معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي گفت: تعاوني هاي در مقياس کوچک زمينه ساز ايجاد بنگاه هاي بزرگ هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،غلامرضا ديزج نژاد در آيين افتتاح دفتر نمايندگي صندوق ضمانت از سرمايه گذاري تعاون در اروميه با تاكيد بر حمايت از تعاوني هاي كوچك در استان با بيان اين مطلب اظهار داشت: اعتقاد دارم كه حمايت و توانمند كردن تعاوني هاي كوچك زمينه تبديل آنها به بنگاه هاي بزرگ اقتصادي را فراهم مي كند.

وي اظهار كرد: تشكيل تعاوني هاي با مقياس كوچك اگر خوب طراحي و تعريف شود مي توان با مديريت بهينه، شاهد رشد و توسعه آنها در آينده نزديك بود.

وي همچنين تشويق فارغ التحصيلان دانشگاهي به تشكيل تعاوني ها را مورد تاكيد قرار داد و خاطر نشان كرد: با وارد كردن اين نيروهاي فعال و پويا به حوزه تعاوني ها شاهد زنده شدن و حفظ روحيه تعاون و توسعه اين بخش خواهيم بود.

معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري به تناقض تفكرات و تئوري هاي مديريتي غرب با جهان اسلام اشاره كرد و گفت: در بسياري از موضوعات مديريت و اداره كرد جامعه با غرب اختلاف داريم چرا كه تئوري هاي آنها مخصوص نظام سرمايه داري است حال آنكه ما كشورمان را مبتني بر نظام اسلامي اداره مي كنيم.

وي خاطر نشان كرد: در غرب مبناي كار با استفاده از شيوه هاي رواني خوب جلوه دادن كارهاي بد است و همين موضوع سبب مي شود كه بسياري از دانش آموختگان حوزه هاي اقتصادي در دانشگاه هاي خارج از كشور بعد از مراجعت نمي توانند منطبق با اصول حاكم بر كشور حركت كنند.

وي تصريح كرد: براي تحول در اقتصاد كشور بايد علوم را بومي كنيم و سپس اجرايي نماييم و اين مهم در حوزه تعاون نيز بايد منطبق با اصول اسلامي حاكم بر كشور شود.

ديزج نژاد افزود: سرمايه گذاري در كشورمان در سه بخش دولتي، خصوصي و تعاوني اتفاق مي افتد كه امروز در كشور با حمايت از بخش خصوصي و تعاوني ها به دنبال فعال تر كردن اين دو حوزه هستيم.

معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري اقتصاد كشورمان را وابسته به نفت و منبع تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي را نيز نظام بانكي اعلام كرد و گفت: در شرايط حاضر كه دشمنان با شناسايي ضعف هاي نظام اقتصادي ما اقدام به تحريم نفت و بانك مركزي كشورمان كرده اند بايد با هوشياري و بهره گيري از روش هاي نوين در مقابل آنها ايستادگي نماييم.

ديزج نژاد با اشاره به اينكه تاكنون در دنيا هيچ كشوري از محل فروش نفت مورد تحريم قرار نگرفته است افزود: دشمنان به دنبال ضربه زدن به كشورمان هستند ولي با تدابير انديشيده شده از سال هاي قبل امروز بايد با اتكا به اقتصاد درون زا و اقتصاد مقاومتي در كشور، آثار تحريم ها را به حداقل برسانيم.

وي تاكيد كرد: ساير شيوه هاي تامين مالي علاوه بر استفاده از تسهيلات عرفي بانك ها بايد بيشتر از قبل ترويج شود كه يكي از اين موارد بازار بورس است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.