سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

برگزیدگان دومین جایزه‌ ادبی «لیراو» معرفی شدند

دومین دوره جایزه ادبی «لیراو» برگزیدگان بخش شعر و داستان خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛'حمیدرضا اکبری (شروه)، دبیر و عضو مؤسس جایزه لیراو، در گزارشی درباره‌ی نحوه شکل‌گیری این جایزه و همچنین برگزاری و تعداد شرکت‌کنندگان در دو حوزه شعر و داستان این دوره از جایزه «لیراو» گزارشی داد و گفت: در این دوره فارسی‌زبانان زیادی از سراسر دنیا برای ما شعر و داستان ارسال کردند که آثار آن‌ها پس از دسته‌بندی برای بررسی به داوران در دو مرحله نیمه‌نهایی و نهایی تحویل داده شد و آثار از سوی داوران معرفی شدند.

در ادامه این مراسم که طبق اخبار قبلی قرار بود از سیمین داشور تقدیر شود، ناهید توسلی، دبیر این جایزه، در سخنانی به بیان ابعاد شخصیتی و ادبی سیمین دانشور، بانوی داستان‌نویس ایرانی، پرداخت و سپس ناهید سرشگی که تعدادی از کتاب‌ها و کارت‌پستال‌هایی‌ از نقاشی‌های خود را به برگزیدگان و حاضران در جلسه اهدا کرد، یکی از آخرین شعرهای خود را از کتاب «دیوانه‌سالی» خواند.

سپس قباد آذرآیین، عضو هیأت داوران، به شرح جایگاه ادبی داستان‌های رسیده و نحوه‌ی داوری‌ها پرداخت.

در ادامه، رکسانا ایور، یکی از برگزیدگان بخش داستان، به خواندن داستان برگزیده خود با نام «بندر آفتاب» پرداخت. سپس پوران کاوه، دبیر بخش شعر و عضو هیأت داوران دومین دوره جایزه ادبی لیراو، به شرح جایگاه ادبی شعرها و نحوه داوری‌ها پرداخت. در ادامه علیرضا اجلی که مدیریت اجرایی جایزه ادبی لیراو را عهده‌دار بود، داستان خواند و سپس منصوره افشاری به عنوان خردسال‌ترین شرکت‌کننده جایزه شعرهایی را خواند.

در پایان اکبری شروه با تشکر از تمامی شرکت‌کنندگان، از همراهی و همدلی پرفسور اشک دالن قدردانی و برگزیدگان را به شرح زیر معرفی کرد:

برگزیدگان نهایی بخش شعر: مریم حبیبی، کروب رضایی، معصومه ادریانی

داوران نهایی بخش شعر: پوران کاوه، جلال سرفراز ، سریا داوودی حموله

برگزیدگان نهایی بخش داستان: رکسانا ایور، لیلا روغنگیر قزوینی، محبوبه حاجی مرتضایی

داوران نهایی بخش داستان: فریبا کلهر، میترا بیات، احمد بیگدلی، قباد آذرآیین

هیأت داوران در بخش سایت ادبی لوح و تندیس خود را به بهنام ناصح، مدیر سایت ادبی ماندگار، اهدا کرد. همچنین لوح و تندیس جایزه ادبی لیراو را به یوسف علیخانی، مدیر نشر آموت، به واسطه حضور فعال در حوزه نشر داد.

همچنین از سوی هیأت مؤسس جایزه‌ی لیراو تندیس ویژه بخش شعر به جلال سرفراز به پاس چند دهه‌ حضور در عرصه شعر اهدا شد. تندیس یادمان بزرگداشت سیمین دانشور نیز به ناهید توسلی اهدا شد.

همچنین دبیر دومین جایزه ادبی لیراو با اهدای لوح از حضور و شرکت منصوره افشاری، نوجوان شرکت‌کننده در بخش شعر که در پایان مراسم شعرخوانی کرد، قدردانی کرد.

اهدای کتاب و کارت پستال به‌ کلیه حاضران و اهدای کتاب مریم دهقان به حاضران و برگزیدگان از دیگر بخش‌های این مراسم بود. همچنین جلال سرفراز تندیس و هدیه‌ی خود را به منصوره افشاری، نوجوان شرکت‌کننده در مراسم، اهدا کرد.
 
این مراسم با اجرای مینو عبدالله‌پور همراه بود./س
برچسب ها: برگزیدگان ، لیراو ، ادبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.