سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

گوسفندان عشایر تا 500 متری مرز می‌توانند چرا کنند

فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: عشایر تا 500 متری مرز می‌توانند گوسفندان خود را برای چرا ببرند و اما حق اسکان در منطقه ممنوعه مناطق مرزی را ندارند.

محرم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: هنگ مرزی ارومیه از میله 418 شروع می‌شود و تا میله 517 ادامه دارد که در گذشته در این قسمت خلأ مرزی داشتیم اما با احداث برجک توانستیم این خلأها را پوشش دهیم.

وی با اشاره به تسلط مرزبانی بر مرزهای ارومیه، تصریح کرد: در حال حاضر بر 95 درصد از مرزهای ارومیه تسلط داریم.

رجبی با اشاره به عدم وجود راه مناسب در مرزها، افزود: از میله 490 تا 495 در 40 کیلومتر خلأ مرزی داشتیم که علت این خلأ ناشی از نبود جاده برای تردد بود که با احداث جاده توانسته‌ایم این خلأ را نیز پوشش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی اماکن گردشگری در مرزها، گفت: در اماکن گردشگری که در مرزها واقع شده‌اند مشکل خاصی نداریم و مردم همکاری لازم را در این زمینه دارند.

رجبی اعلام کرد: بر این اساس جلساتی با عشایر در ارتباط با استقرار آن‌ها در مناطق مرزی داشتیم که در این جلسات نسبت به چرای گوسفندان و تردد آن‌ها در مرزها صحبت‌هایی شد.

وی اعلام کرد: بر این اساس عشایر تا 500 متری مرز می‌توانند گوسفندان خود را به چرا ببرند و در این ارتباط مجوزهایی برای عشایر در زمینه انتقال تولیدات خود به شهر صادر شده است.

رجبی با بیان اینکه سه کیلومتر مربع منطقه ممنوعه در نقاط مرزی ارومیه وجود دارد، گفت: در این مناطق عشایر اجازه اسکان ندارند./س

برچسب ها: گوسفند ، ارومیه ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.