سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

غبار محرومیت برچهره کهگیلویه و بویراحمد باقی است

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس با اشاره به پتانسیل های کم نظیر این استان برای پیشرفت افزود: به رغم این توانمندیها و با وجود خدمات ارزنده وغیر قابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی، هنوز آثار محرومیت از چهره این استان زدوده نشده است.

غلام محمد زارعی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: از مجموع ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان و با وجود در اختیار داشتن ۱۰درصد آب کشور، هنوز ۲۳۰هزار هکتار از این اراضی به صورت دیم کشت می‌شود.
زارعی یادآور شد: متاسفانه سهم استان در حوزه صنعت کشور نیز نیم درصد است که این میزان نیز با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.
وی همچنین بیان داشت: این به عنوان اولین استان کشور در تامین ارزش افزوده شناخته می شود و استانهای اصفهان و تهران با فاصله زیاد در رتبه های بعدی قرار دارند اما همچنان به عنوان توسعه نیافته ترین استان کشور وآخرین استان در جدول رتبه‌بندی توسعه‌یافتگی کشور قرار دارد.
زارعی عنوان کرد: سهم فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای کشور حدود نیم درصد است و افزایش آن به رقم دو درصد می‌تواند تا حدودی مشکلات را مرتفع کند.
وی همچنین خواستار سرمایه گذاری دولت در این استان و افزایش سهم استان از منابع بانکی کشور شد./س

برچسب ها: غبار ، محرومیت ، پتانسیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.