سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/قائم مقام توليت آستان قدس رضوي تأکيد کرد؛

نشاط، معنويت و اميد، ره‌آورد سفر پربرکت حضرت رضا(ع) به ايران

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: به برکت سفر حضرت رضا (ع)، امروز معنويت، ارزش‌هاي الهي، سيره و معارف اهل بيت (ع) از ايران اسلامي به جهان صادر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، سيد احمد علوي در اختتاميه برنامه‌هاي دهه کرامت اظهارکرد: سفر حضرت رضا(ع) به ايران، اقدامي هدف‌دار و هوشمندانه بوده و اين نهضت فرهنگي عظيم نتايج درخشاني را خلق کرده است و در استمرار آن امروز انقلاب اسلامي تنها نظام ولايي است كه بر ارزش‌هاي ديني مبتني است.

وي  با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي و استقبال كم نظير مردم از معظم له افزود: امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي با هدايت و مديريت حكيمانه مقام معظم رهبري با شجاعت مثال زدني در مقابل استكبار جهاني ايستاده كه بيداري اسلامي در سراسر جهان از اين حركت الهي الهام گرفته است.

علوی تصريح کرد: امروز مردم دنيا تشنه‌ي معارف و سيره‌ي ناب رضوي هستند و آستان قدس رضوي نيز با علم به اين موضوع و با برنامه‌ريزي جدي از سال‌هاي اول پيروزي انقلاب اسلامي در جهت ترويج اين معارف ناب الهي گامهاي مؤثري را برداشته است.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي ادامه داد: مرقد نوراني حضرت ثامن الائمه(ع) قطب فرهنگي جهان اسلام است و علاقه‌مندان و شيفتگان حق و اسلام ناب مي‌توانند از اين درياي بيکران فيوضات معنوي و نشاط ديني بهره ببرند.

وی تصريح کرد: مجموعه‌ي آستان قدس رضوي در حال حاضر بر اساس يک برنامه‌ي دقيق و مدون و برگرفته از انديشه‌هاي حضرت رضا(ع) و هدايت آيت الله واعظ طبسي، توليت عظماي آستان قدس رضوي چشم‌اندازي را ترسيم کرده است و با دقت به آن عمل مي‌کند.

علوی در بخش ديگري از سخنانش خطاب به مديران و کارشناسان مؤسسات فرهنگي آستان قدس رضوي گفت: بايستي اين فرصت را با انتشار معارف عميق و فرهنگ اهل بيت(ع) مغتنم بدانيم و از ظرفيت‌هايي که به برکت انقلاب و مديريت اسلامي ايجاد شده، به بهترين وجه ممکن در راستاي آشنايي جهانيان با تنها راه سعادت دنيوي و اخروي که همان راه رسول اکرم(ص) و خاندان مطهرش(ع) است، بکوشيم.

برچسب ها: امام رضا ، آستان قدس ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.