سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمشق پرواز تمامی هواپیماهای مسافربری ترکیه بر فراز آسمان سوریه را ممنوع کرد

سخنگوی وزارت خارجه سوریه اعلام کرد؛ دمشق از نیمه‌شب گذشته، پرواز تمامی پروازهای هواپیماهای مسافربری ترکیه بر فراز آسمان سوریه را ممنوع کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يونايتدپرس، این اقدام واکنشی به اقدام هفته گذشته ترکیه در قبال هواپیمای سوری است.

در عين حال، بنا بر اعلام مقامات ترکيه، اين کشور از روز جمعه مسير هواپيماهاي مسافربري خود را که از حريم هوايي سوريه عبور مي کردند، تغيير داده است.

با اتخاذ اين تصميم، مسافراني که به عربستان سفر مي کنند، بيش از همه تحت تاثير قرار خواهند گرفت. 

هواپيماهايي که قبلاً از فراز حلب و حاتاي کميسلي به مقصد جده پرواز مي کردند، از اين پس از حريم هوايي اردن و بخش ترک نشين قبرس براي رسيدن به عربستان عبور خواهند کرد. 

اين در حالي است که ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه در پي اقدام ترکيه در فرود اجباري يک فروند هواپيماي مسافربري سوريه که از مسکو به مقصد دمشق حرکت مي کرد، سفرش را به ترکيه لغو کرد. علت فرود اجباري اين هواپيما، ادعا مبني بر حمل تجهيزات نظامي در اين هواپيما بود؛ ادعايي که صراحتا از سوي مسکو و دمشق تکذيب شد. 
پوتين قرار بود يکشنبه وارد ترکيه شود.  سخنگوي پوتين در گفتگو با خبرگزاري اينترفاکس اعلام کرد ممکن است اين سفر سوم دسامبر انجام شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.