سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي نژاد در پيامي به همايش بين المللي «مهر مقاومت»:

لبنان كانون مقاومت و موجب افتخار ملت هاي منطقه و همه آزادگان و عدالت طلبان است

رييس جمهور در پيامي به همايش بين المللي «مهر مقاومت» تاكيد كرد: لبنان كانون مقاومت بوده و مقاومت ستودني ملت، دولت و ارتش لبنان موجب عزت و افتخار ملت هاي منطقه و همه آزادگان و عدالت طلبان است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رييس جمهور در پيامي به همايش بين المللي «مهر مقاومت» تاكيد كرد: لبنان كانون مقاومت بوده و مقاومت ستودني ملت، دولت و ارتش لبنان موجب عزت و افتخار ملت هاي منطقه و همه آزادگان و عدالت طلبان است.
 
متن پيام محمود احمدي نژاد به همايش بين المللي «مهر مقاومت»، بزرگداشت دومين سالگرد سفر تاريخي رييس جمهور به لبنان و آيين خواهرخواندگي شهرهاي مقاوم دزفول و صور لبنان كه در دزفول برگزار شد، به شرح زير است:
 
 
بسم الله الرحمن الرحيم
 
«اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه»
 
حضور شما مهمانان عزيز را در همايش بين المللي «مهر مقاومت» صميمانه ارج نهاده و از تلاشهاي ارزنده كليه دست اندركاران برگزاري اين نشست فرهنگي، تقدير و تشكر مي نمايم.
 
دو ملت ايران و لبنان داراي مشتركات فراوان فرهنگي و تاريخي و منادي صلح و عدالت و برادري براي همه ملت ها و مخالف اشغالگري، ستمگري و زورگويي هايي هستند كه در عرصه جهاني و منطقه حاكم است. پيام ملت ايران و لبنان همدلي و ايستادگي در كنار يكديگر عليه سلطه گري است.
 
جمهوري اسلامي ايران همواره از گسترش همكاريهاي خود و از تلاش مشترك براي ساختن و عزت لبنان استقبال مي كند. مردم عزيز ايران اسلامي با نگاه بلند به آينده بشريت، همواره در كنار مردم شجاع و مقاوم لبنان بوده و از ظرفيت هاي موجود براي تحكيم و توسعه مناسبات سازنده استفاده خواهند نمود. مقاومت ستودني ملت، دولت و ارتش لبنان در برابر دشمن صهيونيستي موجب عزت و افتخار ملت هاي منطقه و همه آزادگان و عدالت طلبان است.اين كشور كانون مقاومت و ايستادگي در برابر اشغالگران و زياده خواهان بوده و سرزمين مقاومت در راه آزادي است.
 
مناسب است كه با بهره گيري از ارزشها و ذخاير فرهنگي و تاريخي مشترك بسترهاي لازم براي تقويت وحدت و همدلي و تحكيم روحيه مقاومت و تحقق آرمانهاي متعالي بشري و در اوج آنها حاكميت جهاني توحيد و عدالت به رهبري انسان كامل فراهم گردد.
 
از اين رو طرح خواهر خواندگي دو شهر تاريخي و تمدن ساز دزفول و صور لبنان را كه به مقاوم بودن در برابر تهاجم اشغالگران شهرت جهاني دارند، به فال نيك گرفته و اميدوارم اين حركت فرهنگي و نمادين، آغازي براي تبادل گسترده تر تجارب و بسط روابط دوستانه بين دو ملت بزرگ باشد.
 
يقين دارم با اين همدلي و پيوند قلبي، ايران و لبنان همواره در قله هاي رفيع عزت و عظمت باقي مانده و در همه عرصه ها، تعالي و پيشرفت را براي ملت خود به ارمغان خواهند آورد.
 
آرزو دارم كه همه مردم جهان در سايه صلح و عدالت و دوستي، زندگي زيبا و سعادتمندي در سايه عنايات امام عصر (عج) داشته باشند.
 
توفيق همگان را در خدمت به تعالي انسانها از خداوند منان مسالت دارم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.