سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

احیای ورزش های سنتی عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری است

سرپرست فدراسیون ورزش های سنتی، بومی و محلی گفت: احیا و توسعه ورزش های سنتی، بومی و محلی عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری بوده و یك وظیفه حاكمیتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'غلامرضا جعفری'  در نشست مجمع انتخابات هیات ورزش های سنتی، بومی و محلی كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه توسعه و احیای ورزش های سنتی، بومی و محلی به منزله ترویج ارزش های اسلامی و باورهای دینی است، افزود: بازی های سنتی، بومی و محلی به دلیل قرابت و آمیختگی با فرهنگ، سنت، آیین و ارزش های دینی مردم دارای قداست و جایگاه معنوی خاصی است.
وی بیان كرد: احیا و ترویج بازی های سنتی، بومی و محلی به عنوان میراث گرانبهای گذشتگان نقش مهم و تعیین كننده ای در كاهش معضلات و ناهنجاری های اجتماعی دارد.
جعفری احیای این ورزش ها را نیازمند عزم همگانی، تامین منابع مالی بیشتر، هم افزایی و تعامل بیش از پیش بین تمام دستگاه های متولی در این راستا بویژه آموزش و پرورش اعلام كرد.
وی با بیان اینكه یكی از ویژگی های منحصر به فرد در جمهوری اسلامی ایران وجود قومیت های متعدد با فرهنگ ها و سنت های مختلف است، اظهار داشت: برای اتحاد، همبستگی و انسجام هر چه بیشتر بین تمام اقوام و فرهنگ های كشور احیای ورزش های سنتی، بومی و محلی ضروری است.
جعفری ارائه آموزش و مهارت های لازم در زمینه بازی های سنتی، بومی و محلی در نقاط مختلف كشور را یكی از اولویت های اساسی فدراسیون ورزش های سنتی، بومی و محلی دانست و عنوان كرد: برای داشتن قهرمانان مختلف در این رشته می بایست مهارت ‌های ورزشی و بنیادی در این راستا تقویت شود.
مدیركل ورزش و جوانان كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: احیای ورزش های سنتی، بومی و محلی در استان می بایست با رویكرد فرهنگی و دینی باشد.
حجت الاسلام سید 'جواد خاضع' افزود: امروزه بسیاری از ورزش های سنتی، بومی و محلی كه ریشه در تاریخ، هویت، فرهنگ و آیین این مرزوبوم دارد به فراموشی سپرده شده است.
وی احیای مجدد این ورزش ها را مستلزم عزم جدی متولیان امر و همكاری همه جانبه بین بخشی دانست.
خاضع بیان كرد: سنخیت داشتن با ارزش های اسلامی و باورهای دینی و فرهنگی مهمترین ویژگی ورزش های سنتی، بومی و محلی است.
وی اظهار داشت: می توان با یك برنامه ریزی مدون از این فرصت و ظرفیت مهم برای كاهش معضلات و ناهنجاری های متعدد اجتماعی استفاده كرد.
خاضع با اشاره به منابع و امكانات محدود اداره كل ورزش و جوانان كهگیلویه و بویراحمد از هیات های مختلف ورزشی این استان خواست برای تامین منابع مالی خود از سایر دستگاه های اجرایی و بخش های دولتی و خصوصی به عنوان حامیان مالی كمك بگیرند.
در این نشست 'رحمان همت پور' با كسب 19 رای از مجموع 19 رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ورزش های سنتی، بومی و محلی كهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد./س

برچسب ها: ورزش ، سنتی ، مقام ، معظم ، رهبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.