سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولاند تهدید به مرگ شد

یک مسئول بلند پایه عضو گروه جهادی موسوم به جنبش اتحاد و جهاد در غرب آفریقا فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه را تهدید به قتل کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ عمر ولد حماها، اعلام کرد فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، با سخنان خود در حمایت از مداخله نظامی علیه گروه های مسلح در شمال مالی جان خود و جان گروگان های فرانسوی را در ساحل به خطر می اندازد.

عمر ولد حماها عضو جنبش اتحاد و جهاد در غرب آفریقا که متحد القاعده مغرب عربی است، اعلام کرد : از این به بعد به دلیل سخنانی که رئیس جمهور فرانسه بیان و اعلام کرد می خواهد با ما وارد جنگ شود، جان گروگان های فرانسوی در خطر است. جان خود اولاند نیز در خطر است و او باید این را بداند .

ولد حماها که پیشتر به عنوان عضو گروه انصار دین شناخته می شد، در تماسی تلفنی از باماکو از این به بعد خود را به عنوان عضو جنبش اتحاد و جهاد در غرب آفریقا معرفی کرد.

القاعده مغرب عربی نه تبعه اروپایی از جمله شش فرانسوی را در ساحل به گروگان گرفته است.فرانسوا اولاند اعلام کرد کشورش از اجرایی شدن قطعنامه به طور تجهیزاتی و تدارکاتی پشتیبانی خواهد کرد اما وی تصریح کرد ما نظامیانی نخواهیم داشت که در این عملیات نظامی شرکت کنند .

ولد حماها اعلام کرد : از این به بعد اولاند در خطر است، او می خواهد دروازه جهنم را به روی گروگان های فرانسوی بگشاید و ما برای هر احتمالی آمادگی داریم .این عضو گروه جهادی اهل منطقه تومبوکتو واقع در شمال غربی مالی، اطمینان داد  اگر (اولاند) می خواهد فرانسوی ها در غرب آفریقا یا در خود فرانسه گروگان گرفته شوند، ما به راحتی این کار را خواهیم کرد .
برچسب ها: اولاند ، تهدید ، اتحاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.