سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آفریقایی‌ها هم اولاند را تحویل نگرفتند +عکس

در اجلاس سران کشورهای فرانسوی زبان که امروز شنبه آغاز شد، تنها 15 رهبر از میان رهبران 75 کشور عضو سازمان کشورهای فرانسوی زبان حضور داشتند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، چهاردهمین اجلاس سران جامعه کشورهای فرانسوی زبان موسوم به فرانکوفونی Francophonie  از روز 12 اکتبر در کینشاسا پایتخت جمهوری دمکراتیک کنگو آغاز شده و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه برای حضور در این اجلاس به کنگو سفر کرده است.

بررسی ها نشان می دهد زبان فرانسه در رقابت با زبان انگلیسی در سراسر جهان ، جایگاهش را از دست داده است . بر همین مبنا، استعمارگران سابق که به منظور حفظ پیوندهای فرهنگی سیاسی و اقتصادی با مستعمرات سابق فرانسه در سراسر جهان، نهاد فرانکوفونی را تاسیس کرده اند ، اکنون ترویج زبان و فرهنگ فرانسوی را در اولویت قرار داده اند.



اما در اجلاس سران کشورهای فرانسوی زبان که امروز شنبه آغاز شد، تنها 15 رهبر از میان رهبران 75 کشور عضو سازمان کشورهای فرانسوی زبان حضور داشتند که شکستی برای اولاند و دستگاه دیپلماسی فرانسه محسوب می شود.

خبرگزاری فرانسه نیز مجبور شد اعتراف کند پلیس با دهها تظاهرکننده مخالف درگیر شدند که ممنوعیت تظاهرات را هنگام برگزاری این اجلاس نادیده گرفته بودند. استقبال از رییس جمهور فرانسه نیز علی رغم تبلیغات فراوان، بسیار سرد بود و مردم توجهی به وی نکرده بودند.



اولاند پیش از شروع این اجلاس با غیرقابل قبول خواندن وضع در جمهوری دمکراتیک کنگو و تاکید بر رعایت حق شناسایی مخالفان، مقام های کینشازا را خشمگین کرده بود و عدم استقبال مردم، نشان داد اولاند در دو جبهه اجتماعی و سیاسی کنگو، شکست خورده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.