سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آل اسحاق:

شوراي پول و اعتبار بايد تقويت شود

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و کشاورزي تهران با تاکيد بر تقويت نظارت واقعي بر عمليات بانکي و بانکداري گفت : در سياستگذاري ها بايد به تدريج نظام بانکي کشور را به سمت استقلال ببريم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد  يحيي آل اسحاق در گفتگو با این راديو افزود :‌ شوراي پول و اعتبار هم بايد تقويت شود و مصوبه هاي ان تأثيرگذار باشد و اگر اين مسايل مورد توجه باشد توان و اقتدار سياستهاي ارزي هم بيشتر مي شود و اين تلاطم ارزي هم پيش نمي آيد.

وي تصريح کرد : نظارت واقعي بر عمليات بانک و بانکداري هم بايد تقويت شود و حتي مسئولان دولتي هم به برخي بانک ها انتقاد مي کنند که ناشي از ضعف  نظام نظارتي بانک هاست. 

رئيس اتاق تهران گفت : حالا که خواهان تغيير در نظام بانکي هستيم بايد به تجارب بانکي ايران و دنيا هم توجه کنيم و طرح تحول بانکي بتواند به نيازهاي اينده کشور ما پاسخ دهد.

آل اسحاق اظهار داشت : در طرح تحول بانکي بايد اقتضائات و ويژگي هاي اقتصادي کشور در اولويت باشد و حتما بايد مسايل اقتصاد اسلامي  ، فقه اسلامي و شرايط ايران ملاحظه شود. 

وي ايده ايجاد بانکداري شراکتي را که بانک در طرح سرمايه گذاري شريک مي شود ، مهم خواند و گفت: همه فعاليتها بايد براساس مقررات اسلامي عملياتي شود و اتاق تهران آماده همکاري است.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و کشاورزي تهران با استقبال از طرح و تدبير جديد در بازار ارز گفت: با وحدت در تصميم گيري و هماهنگي در اجرا مي توان انتظار داشت که نرخ ارز کاهش يابد و بخش توليد به نرخ متعادلي برسد.

وي افزود: اگر سير نزولي نرخ ارز در بازار غير رسمي ادامه يابد و تصميم و تدبير جديد بانک مرکزي هم به طور کامل اجرا شود مي توانيم علاوه بر ساماندهي نرخ ارز به ثبات اين نرخ هم اميدوار باشيم که براي بخش توليد هم ارزشمند خواهد بود.

بخشي از مشکل بازار ارز هم ناشي از مسائل رواني است که اگر سياست جديد ارزي با اثربخشي بيشتري اجرايي شود اين آثار رواني هم از بين خواهد رفت و به نرخ تعادلي نزديک خواهيم شد. /عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.