سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد:

مانور پناه گیری صحیح ، تخلیه امن و اسکان اضطراری در منطقه 21

همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی ستاد مدیریت بحران منطقه،مانور پناه گیری صحیح،تخلیه امن و اسکان اضطراری را در بوستان قوری چای محله شهرک غزالی برگزار کرد .

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 21،هادی اسماعیلی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه با اعلام این خبر گفت: این مانور با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان با پیامدهای ناشی از وقوع حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله،سیل و غیره با رویکرد پناهگیری صحیح،تخلیه امن و اسکان اضطراری برگزار شد.
 
وی افزود:در این مانور سازمان های تخصصی عضوستاد بحران،ستاد بحران منطقه،گروه دوام محله شهرک غزالی،ستاد بحران محله و ساکنین محله شهرک غزالی شرکت داشتند.
 
دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 21 با بیان اینکه در مرحله اول و قبل از شروع مانور به مدت یک ساعت ساکنین محله شهرک غزالی تحت آموزش پناهگیری صحیح،تخلیه امن و اسکان اضطراری توسط آتش نشانی و خدمات ایمنی قرار گرفتند اظهار داشت:در مرحله دوم با انجام عملیات راپل و نجات از آسانسور،تعدادی مصدوم فرضی توسط عوامل آتش نشانی از طبقه پنجم نجات یافتند و همچنین در مرحله سوم هم عملیات جستجو و نجات توسط سگ زنده یاب جمعیت هلال احمر منطقه انجام پذیرفت.
 
اسماعیلی در ادامه افزود:پس از پایان عملیات نجات،عملیات تریاژ و رسیدگی به مصدومین و آسیب دیدگان توسط اورژانس انجام شد و در ادامه هم توسط نمایندگان حاضر در مانور از سوی شرکت برق و گاز منطقه،برق و گاز مناطق آسیب دیده از بلایا در راستای جلوگیری از اتفاقات و حوادث بیشتر قطع شد.
 
دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه گفت:پس از وقوع حوادث و بلایای طبیعی و در پی آن انجام عملیات نجات و تخلیه امن،بازماندگان و نجات یافتگان از مسیرهای تعیین شده به اردوگاه اسکان اضطراری هدایت شدند و تجهیزات و اقلام رفاهی ضروری در اختیارشان قرارگرفت.
 
وی گفت:اجرای مانور با استقبال چشمگیر شهروندان محله شهرک غزالی مواجه شد و حاضرین جهت آشنایی بیشتر با تجهیزات سازمان های تخصصی در مانور از تشکیلات آنها دیدن کردند.لازم به ذکر است سخنرانی علی درویش پور قائم مقام شهردار منطقه به پایان رسید./ل
برچسب ها: مانور ، پناه گیری ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.