سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اتحاديه اروپا تحريم‌هاي جديدي عليه ايران تصويب کرده است. اين تحريم‌ها در حالي توسط اتحاديه اروپا به تصويب رسيد که سازمان ملل در مورد پيامدهاي اين تحريم ها بر زندگي مردم ، هشدار داده بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، اين اقدام ‌روز جمعه اتحاديه اروپا در نشست روز دوشنبه وزراي خارجه در لوکزامبورگ تصويب نهايي مي شود.

به گفته ديپلماتهاي اروپايي ، اقدامات جديد بخش بانکداري ، صنايع و کشتيراني ايران را مورد هدف قرار داده است.

تحريم‌هاي جديد معامله گران اروپايي را مجبور مي کند که پيش از هر گشايش اعتبار و تامين مالي در هر معامله اي با ايران از دولت هاي متبوع خود مجوزهاي لازم را کسب کنند.

اين اتحاديه همچنين برخي از دولتهاي عضو خود را از فروش فلزات و گرافيت از ترکيبات فولاد به ايران منع کرده است. همچنين اين کشور از دستيابي به اطلاعات چگونگي ساخت کشتي ها ، تکنولوژي ذخيره سازي نفت و نصب پرچم کشورهاي عضو اتحاديه اروپا و نيز ارائه خدمات طبقه بندي شده به تانکرهاي ايراني ممنوع شده است.

بر اساس اين اقدامات جديد ، اتحاديه اروپا دارايي‌هاي ۳۴ شرکت ايراني را مسدود کرده است.

اين اقدام جديد اتحاديه اروپا به نوعي سرپيچي از اظهارات اخير دبير کل سازمان ملل درمورد پيامدهاي انساني تحريم‌هايي است که پيش از اين اعمال شده است . بان کي مون در پنجم اکتبر هشدار داد که تحريم هاي غربي ، به طور عمده معيشت و زندگي مردم عادي را هدف قرار داده است.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ، تحريم‌هاي غرب عليه ايران را "غير منطقي" و "وحشيانه " توصيف کردند.

اتحاديه اروپا در حالي اين تحريم‌هاي جديد عليه ايران را تصويب کرده است که کميته نروژي جوايز نوبل ، روز جمعه جايزه صلح نوبل سال ۲۰۱۲ را به اتحاديه اروپا داد.

به دنبال تحريم‌هاي غرب عليه بانکهاي ايران ، واردات بيش از ۵۰ نوع ازداروهاي پزشکي مورد نياز براي بيماريهاي خاص از قبيل داروهاي مربوط به سرطان کودکان ،تالاسمي ، بيماران ام اس و داروهاي بيماران مواجه با مشکلات دستگاه تنفسي و قلب به شدت کاهش يافته است.
برچسب ها: تحریم ، اتحادیه ، اروپا ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.