سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه کارگروه کنسولی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور صورت گرفت

بررسي راهکاهاي لازم براي حل مشکلات ايرانيان خارج از کشور

مدیر کل امور ایرانیان وزارت امور خارجه، راه اندازی و فعال سازیNGOها در خارج از کشور برای کمک و حمایت از ایرانیان را داراي اهميت ويژه‌اي دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها باید تلاش خود را انجام دهند تا با کمک به یکدیگر موانع ایرانیان مقیم خارج از کشور را برطرف سازند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، جلسه كارگروه کنسولی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور با هدف بررسی ظرفیت ارگان‌های مختلف در خصوص ایرانیان مقیم خارج از کشور، و راهکارهای موثر در جهت رفع مشکلات آنان تشكیل شد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، در این جلسه مدیر کل امور ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت ایرانیان مقیم خارج از کشور از دیدگاه رهبری، گفت: تمام دستگاه‌ها باید تلاش خود را انجام دهند تا با کمک به یکدیگر موانع ایرانیان مقیم خارج از کشور را برطرف سازند.

وی اظهار داشت: راه اندازی و فعال سازیNGOها در خارج از کشور برای کمک و حمایت از ایرانیان از اهمیت خاصی برخوردار است.

سجادی با پیشنهاد تشکیل کارگروه‌هاي مجزا برای طلاق، قاچاق، فارغ التحصیلان خارج از کشور و....، برای  آسیب شناسی درست در این امور، گفت: تعامل با این افراد می‌تواند راه آینده رفع مشکلات ایرانیان مقیم خارج از کشور را هموار سازد.

همچنین احسان پور نعمتی نماینده ثبت احوال، گفت: خوشبختانه نماینده ما در مرکز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور حضور دارد و فعالیت گسترده‌ای در این خصوص صورت می‌گیرد، همچنین ما با ایرانیان خارج از کشور به  صورت مجازی در تماس بوده و به ایمیل‌های آنها از طریق سایت پاسخ داده می‌شود.

زارع نماینده امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: در کانادا حدو 500 هزار نفر و در انگلیس حدود 400 هزار نفر ایرانی مقیم خارج از کشور وجود دارد، که بعد از بسته شدن سفارت ایران در این دو کشور، ایرانیان با مشکلاتی مواجه شده اند. در این راستا در اداره کنسولی ستادی تشکیل شد که به مشکلات ایرانیان این دو کشور توجه ویژه شود و ایرانیان خارج از کشور می‌توانند با فرستادن ایمیل یا تماس با مرکز شبانه روزی 2777 پیگیر مشکلاتشان باشند.

روزبهانی نماینده اداره پلیس و گذرنامه با بیان اینکه بعد از وزارت امور خارجه، بیشترین کار را با ایرانیان مقیم خارج از کشور اداره کل پلیس و گذرنامه دارد، تصریح کرد: لازم است تا در خصوص صدور گذرنامه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور به صورت الکترونیکی ممکن شود، چرا که این روند کمک بزرگی به ایرانیان مقیم خارج از کشور خواهد بود.

در ادامه جوانبخت نماینده دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به تماس‌های صورت گرفته با مرکز شبانه روزی رسیدگی به ایرانیان خارج از کشور، اظهار داشت: بعد از بسته شدن سفارت ایران در کانادا، تا کنون بیش از 1000 مورد درخواست توسط ایرانیان مقیم کانادا مطرح و همچنین به 3000 مورد درخواست مطرح شده توسط هموطنان مقیم کشور انگلیس پاسخ داده شده است.

وی افزود: کارشناسان مرکز شبانه روزی رسیدگی به ایرانیان مقیم خارج از کشور به مراجعان حضوری پاسخ می‌دهند و سعی دارند تا مشکلات ایرانیان مقیم خارج از کشور به سرعت برطرف شود.

جوانبخت با اشاره به بانک آماری ایرانیان خارج از کشور، اظهار داشت: این بانک در 4 محور اصلی بانک تخصصی افراد، بانک آماری انجمن‌ها و تشکل‌های ایرانی خارج از کشور، بانک نیازمندی‌های دستگاه‌های داخلی، بانک آماری آثار و دستاوردهای ایرانیان خارج از کشور تهیه شده است.

وی ادامه داد: بانک آماری شورای عالی با نگاه جامعی که طراحی شده شامل همه بانک‌های دیگر خواهد بود. نکته حائز اهمیت دیگر اطلاعات و آمار موجود در این بانک در دوره‌‌های زمانی تعریف شده، بروز رسانی می‌شود.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.