سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس عرب:

نفوذ پهپاد حزب الله به اراضي اشغالي دستاوردي مهم است

یک کارشناس امور امنیتی و نظامی عرب نفوذ پهپاد حزب الله را در اراضی اشغالی دستاوردی مهم توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ریاض قهوه چی گفت:« مطالب زیادی درباره پرواز هواپیمای بدون سرنشین بر فراز اسرائیل مطرح شده است. همواره مقابله با این پهپادها دشوار بوده است. باتوجه به اینکه این هواپیماهای بدون سرنشین بسیار کوچک هستند، رادارها در شناسایی آنها بسیار مشکل دارند. این مشکل فقط به اسرائیل مربوط نیست. اینکه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین توانسته است وارد حریم هوایی اسرائیل شود و تا این عمق پیش برود و پرواز کند دستاورد بسیار خوبی است.

وی افزود: هیچکس نمی تواند چنین کاری را انجام بدهد. اسرائیل توانست در نهایت این هواپیمای بدون سرنشین را شناسایی و سرنگون کند. اما سوال اساسی مطرح این است که این پهپاد قبل از این مرحله و سرنگون شدنش چه مقدار اطلاعات جمع آوری کرده بود. با قطعیت نمی توان در این خصوص اعلام نظر کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این امر به حزب الله کمک زیادی کرده است زیرا این دو رابطه بسیار نزدیکی دارند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این توانمندی را دارد که چنین پهپادهایی را در عملیات دوربرد فعال کند.

ریاض قهوه چی در ادامه افزود:« بی تردید، از این پهپادها در هرگونه جنگ آتی احتمالی اعراب و اسرائیل استفاده خواهد شد. بی تردید، حزب الله از این توانمندی بهره خواهد گرفت. به احتمال زیاد از این هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات جمع آوری اطلاعات استفاده خواهد شد. نگرانی اسرائیل آن است که ایران یا حزب الله بخواهند از این هواپیماهای بدون سرنشین برای شلیک موشک در داخل اسرائیل استفاده شود. بدون شک در تقابل آتی احتمالی اسرائیل و حزب الله شاهد استفاده از این هواپیماهای بدون سرنشین خواهیم بود.»
برچسب ها: حزب ، الله ، پهباد ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.