سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

تقویت امامزادگان سبب برچیدن عرفان‌های کاذب می‌شود

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تقویت امامزادگان و بقاع متبرکه سبب برچیدن شدن عرفان‌های کاذب می‌شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی در همایش و دوره آموزشی سفیران وقف اظهار کرد: پشتوانه اقتصادی حضرت خدیجه (س) سبب شد پیامبر اکرم(ص) به تبلیغ اسلام بپردازد و جریان انحرافی بعد از وفات آن حضرت خواستند جلوی پشتوانه اقتصادی تبلیغ ولایت امام علی (ع) را بگیرند و فدک را غصب کردند.

وی افزود: حضرت علی(ع) با دست خود چاه‌هایی را حفر و آن را وقف می‌کردند و این امر پشتوانه‌ای برای کمک به فقرا بود.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: دوران صفویه دوران طلایی وقف بود و واقفان اموال خود را در راه اهل بیت (ع) وقف می‌کردند؛ به همین دلیل حکومت طاغوتی چون می‌خواستند جلوی پشتوانه اقتصادی حکومت شیعه را بگیرند جریان اصلاحات اراضی را مطرح و موقوفات را غارت کردند چون موقوفات را سدی در برابر هوس‌های نفسانی خود می‌دیدند.

گرایلی بر احیای موقوفات حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: احیای موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه سبب تقویت تفکر شیعه در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر موقوفات احیا و مردم با احکام وقف آشنا شوند و خدمات وقف را مشاهده کنند هم حق وقف را می‌پردازند و هم تمایل به وقف کردن اموال بیشتر می‌شود.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به استفتائات مقام معظم رهبری در باب وقف سابقه استیجار سبب استحقاق تخفیف در اجاره‌بها موقوفه نیست و متولی شرعی موظف است در تجدید قرارداد با ملاحظه مصلحت وقف اجاره‌بها را تعیین و مطالبه کند.

گرایلی گفت: حفظ عین موقوفات در اولویت قرار دارد چرا که تا عین موقوفه موجود نباشد نمی‌توان نیات واقفان را به طور کامل اجرا کرد.

وی، اهداف برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ وقف، آموزش نهج‌البلاغه و تبیین جایگاه ولایت فقیه و روش‌های مبارزه با فرقه‌های ضاله عنوان کرد./ج1

برچسب ها: بیرجند ، احکام ، ولایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.