سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

شناسایی بیش از 100 طرح برای سرمایه گذاری در هرمزگان

از ابتدای سال تا کنون 119 طرح در هرمزگان برای سرمایه گذاری شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس رئیس سازمان اقتصاد و دارایی هرمزگان گفت : بیشتر این طرح ها در منطقه ویژه اقتصادی ، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ، راه و شهرسازی ، بنادر و دریانوردی و گردشگری است.

ابراهیمی افزود : مشخصات این طرح ها برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان قرار گرفته است .

وی هدف از این کار را معرفی قابلیتها و ظرفیتهای استان برای برگزاری همایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در اسفند امسال در بندرعباس اعلام کرد.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی هرمزگان گفت : تاکنون سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه و سنگاپور در بخش های راه، فولاد و گردشگری برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند.

همایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی تاکنون در 4 استان چهارمهال و بختیاری ، تهران ، فارس و آذربایجان شرقی برگزار شده است .

طرح های سرمایه گذاری استان در 7 محور صنعت ، معدن و تجارت ، گردشگری و اکوتوریسم ، صنایع تبدیلی ، انرژی ، کشاورزی و شیلات ، حمل و نقل و ترانزیت ، مسکن ، ساختمان و عمران شهری و فنی و مهندسی است.

کهوری مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان گفت: 10 نیروگاه 25 مگاواتی در شهرستانهای بندرعباس ، خمیر ، بندرلنگه ، بستک ، میناب و حاجی آباد و 6 نیروگاه بادی در حاجی آباد ، بشاگرد ، پارسیان ، بستک ، قشم و هرمز از مهمترین طرح های بخش انرژی است که مطالعات آن به پایان رسیده است.

استاندار هرمزگان گفت : ثبت طرح ها در سامانه سازمان اقتصاد و دارایی برای سرمایه گذاری ، توجه به نیاز استان و بهره مندی همه شهرستانها از ظرفیتهای سرمایه گذاری، تشکیل کمیته دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تهیه و توزیع بروشور از ظرفیتهای سرمایه گذاری هرمزگان از مهمترین برنامه هایی است که به زودی باید انجام شود.

عزیزی افزود : قابلیتهای زیادی برای سرمایه گذاری در هرمزگان وجود دارد که با شناسایی و مطالعه آنها با توجه به نیاز استان به سرمایه گذاران معرفی می شود .

علامه زاده مشاورعالی استاندار هرمزگان گفت : دعوت از سفیران کشورهای مختلف برای بازدید از ظرفیتها و قابلیتهای استان مهمترین اقدامی است که به زودی اجرا می شود.

هاشمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت : ساخت مجتمع پتروشیمی و فولاد در شرق استان ، کارخانه بسته بندی خرما ، آب شیرین کن و طرح های گردشگری و تولید برق مهمترین ظرفیتهای شرق هرمزگان است که باید در همایش سرمایه گذاری به آن توجه شود.

مناطق آزاد تجاری قشم و کیش و 5 منطقه ویژه بندری شهید رجایی ، پارسیان ، کشتی سازی خلیج فارس ، جزیره نفتی لاوان و صنایع و معادن بندرعباس و جاذبه های گردشگری در سواحل دریا از توانمندیهای استان هرمزگان برای جذب سرمایه گذاری خارجی است ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.