سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

میگوی گلستان به دنبال جای پا در بازارهای بین المللی

استاندار گلستان از صادرات میگوی گلستان به چهار کشور خبر داد.

به گزار ش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ جواد قناعت با بیان این که هم اکنون میگوی گلستان به چهار کشور اسپانیا، امارات، لبنان و مصر صادر می شود گفت : به دنبال توسعه پرورش میگو در گلستان و یافتن بازارهای جدید بین المللی هستیم.

وی با اشاره به اینکه سایت پرورش میگو از مهمرین پروژه های استان گلستان است، افزود: سایت پرورش میگو یکی از پروژه ها و طرح های مهم استان که با هدف حمایت از تولید ملی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیرنفتی توسعه می یابد.

استاندار گلستان با بیان اینکه با انتقال آب دریا به سایت گمیشان که نیاز به اعتبار قابل توجهی دارد زمینه برای توسعه هرچه بیشتر سایت فراهم شود، افزود: در منطقه گمیشان ظرفیت های بسیار خوبی برای میگوی پرورشی وجود دارد و شیلات گلستان توانست آب شور دریا و زمین زراعی کم بازده را به فرصتی برای تولید و ارزآوری تبدیل کند.

قناعت خاطر نشان کرد: اخیرا با رییس جمهور نشستی داشتیم و در حال پیگیری مجوزهای لازم هستیم تا از منابع مختلف بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم و زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاران آماده کنیم.

به گفته وی، پیگیری های خوبی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان استان و شیلات استان انجام شده که امیدواریم بزودی شاهد رونق هرچه بیشتر منطقه باشیم.

وی ادامه داد: گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است تا بتوانیم از ظرفیت های استان استفاده کنیم و قطعا با ادامه این رویه میزان اشتغال شهرستان گمیشان مرتفع شده و حتی زمینه برای اشتغال شهرستان های همجوار نیز فراهم می شود.

استاندار گلستان کاهش صید غیرمجاز در دریا، استفاده بهینه از آب دریا و مزارع کم بازده و شوره زارها را از دیگر برنامه های شیلاتی استان دانست که در دستور کار مسئولان این بخش قرار دارد./س

برچسب ها: میگو ، گلستان ، شیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.