سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

بازدید محققان هندی از ایستگاه تحقیقات پنبه هاشم آباد گرگان

اساتید مؤسسه تحقیقات كشاورزی هند از ایستگاه تحقیقات پنبه 'هاشم آباد' گرگان بازدید کردند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان؛ دكتر 'دنیش كومار'، دكتر 'داس' و دكتر 'عاشق حسین شاه' از مؤسسه تحقیقات كشاورزی هند در این بازدید شركت داشتند.

در این بازدید یك روزه كه به منظور آشنایی با طرح‌های تحقیقاتی و توانمندی‌های محققان مؤسسه تحقیقات پنبه كشور صورت گرفت، اساتید دانشگاه پوسا هند از نزدیك با طرح های تحقیقاتی ایستگاه آشنا شدند.

هم چنین در حاشیه این بازدید، نشست هم اندیشی اساتید هندی (دانشگاه پوسا) و محققان مؤسسه تحقیقات پنبه كشور برگزار شد و موضوعات علمی مختلف و تجربیات دو كشور در موضوع پنبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

هم چنین،‌ كارگاه آموزشی كشاورزی حفاظتی و كشت مستقیم برنج توسط محققان كشور هندوستان با مشاركت پژوهشگران مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.

در این كارگاه كه با حضور بیش از 500 نفر از كارشناسان، پژوهشگران، مسئولان، كشاورزان و دانشجویان علاقه مند سراسر استان برگزار شد، دكتر داس (متخصص علف های هرز) و دكتر دنیش كومار (متخصص تغذیه گیاهی و كشت مستقیم برنج) از اساتید و پژوهشگران مؤسسه تحقیقات كشاورزی هندوستان به عنوان مدرس و دكتر 'محمداسماعیل اسدی' محقق و عضو هیأت علمی مركز و دكتر كشیری (كارشناس ترویج) به عنوان مترجم كارگاه شركت فعال داشتند.

محققان هندی به تشریح زوایای مختلف كشاورزی حفاظتی از منظر آب مصرفی، ماشین ها و تجهیزات لازم، كنترل علف های هرز، آفات، بیماری ها و نیروی انسانی پرداختند و توصیه های لازم را برای مدیریت مبارزه با علف های هرز به ویژه در زمینه كشت مستقیم برنج و هم چنین سیستم های كشاورزی حفاظتی ارائه كردند./س

برچسب ها: پنبه ، تحقیق ، گلستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.