سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبري تجارت فرش دستباف دنيا در دستان ايرانيان

مدير عامل شركت سهامي فرش ايران با بيان اين که صادرات بايد بيش از پيش مورد حمايت و توجه مسئولان قرار گيرد ،گفت : رهبري تجارت فرش دستباف دنيا در دستان ايرانيان است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا) ، محمدرضا عابد با تاكيد بر اين كه رهبر معظم انقلاب به خوبي در چند سال اخير بر اين امر واقف بوده اند ؛ گفت: فرش دستباف ايراني كه از ديرباز از نظر ويژگي ها و قابليت هاي فرهنگي و هنري در صدر فرش هاي دنيا قرار گرفته كالايي صادراتي است و نام فرش ايراني به عنوان يك برند و لقب پر افتخار در بسياري از بازارهاي جهاني شناخته شده است.

رئيس هيئت مديره شركت سهامي فرش ايران توليد فرش دستباف ايران را در سال 5 ميليون مترمربع اعلام كرد و ادامه داد : از اين مقدار حدود دوسوم هر سال صادر مي شود كه به طور ميانگين نزديک 600 ميليون دلار ارز وارد مي شود.

عابد درباره تحريم هاي اخير نيز گفت : برغم آن كه آمريكا به عنوان بزرگترين خريدار فرش ايراني اين هنر برجسته را از شهروندان خود محروم كرد و همچنان فرش ايراني به 80 كشور دنيا صادر مي شود.

اين مقام مسئول با بي اثر قلمداد كردن اين تحريم ها تصريح كرد: تلاش صادركنندگان كشور نمايانگر اين مطلب است كه سهم ايران از صادرات اين كالاي صادراتي بالاتر از هند ، پاكستان ، چين و افغانستان است و همچنان رهبري تجارت جهاني اين كالا در دست ايرانيان است.

مدير عامل شركت سهامي فرش ايران خاطرنشان کرد : فعالان  و صادركنندگان حوزه فرش دستبافت نيز به عنوان پيشتازان صادرات غيرنفتي نگاهي خاص و منحصر بفرد به اين رويداد ارزشمند دارند./عب
برچسب ها: تجارت ، فرش ، دستباف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.